تشکیل بانک اطلاعاتی افراد فاقد بیمه در یزد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد از تشکیل بانک اطلاعاتی افراد فاقد بیمه در استان خبر داد.

حسن ابراهیمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: دولت مکلف شده بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی زمینه بهره مندی همه افراد جامعه از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت را فراهم کند.

او با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر فاقد بیمه در استان یزد شناسایی شدند، افزود: با تشکیل بانک اطلاعاتی در استان افراد فاقد بیمه شناسایی شدند که می‌توانند با مراجعه به سایت بیمه همه گامی عضو صندوق بیمه روستایی شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اظهار داشت: افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال که عضو هیچ بیمه‌ای نبوده و خود اشتغالی داشته باشند، می‌توانند عضو صندوق بیمه روستایی شوند.

او با بیان اینکه استان یزد رتبه اول برقراری مستمری‌ها در کشور را دارد، افزود: در حال حاضر ده هزار ۵۰۰ نفر به طور دائم در حال پرداخت حق بیمه هستند.

ابراهیمی ابراز کرد: در استان یزد دو هزار ۴۸ نفر از مستمری بازنشستگی، هزار و ۵۶۳ نفر از مستمری فوتی و ۱۱۸ نفر از مستمری از کار افتادگی بهره  می برند.

این مسئول افزود: ضریب پوشش بیمه‌ای در مناطق روستایی و عشایری ۵۰/۳ درصد بوده که میزان کشوری آن ۲۵/۹ درصد است.

ابراهیمی ابراز کرد: در مجموع شهر‌های زیر بیست هزار نفر جمعیت ضریب پوشش بیمه‌ای ۳۲/۴ درصد است.

او گفت: ضریب نفوذ بیمه در بین بانوان استان۱۸/۹ است و میانگین کشوری ۹/۴۳ است که  استان یزد در زمینه نفوذ بیمه بین بانوان در کشور رتبه اول را دارد.

ابراهیمی افزود: شهرستان تفت با ۶۲/۳ درصد بالاترین ضریب نفوذ بیمه‌ای و اردکان با ۱۳/۷ درصد پایین‌ترین ضریب نفوذ بیمه‌ای را دارند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار