کاشت هزار و ۳۰۰ نهال به یاد شهدای کازرون + تصاویر

شهردار کازرون گفت: هزار و ۳۰۰ نهال کُنار به یاد هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان در پشت کوه‌های شمالی مشرف به بیمارستان ولی عصر (عج) غرس شد.

نوذری شهردار کازرون در حاشیه مراسم کاشت نهال به یاد شهدای کازرون، اظهار کرد: امسال یکی از سیاست‌هایی که با کمک اعضای شورای اسلامی شهر داشتیم احیای گذر کُنار بود که طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس در این زمینه همکاری خوبی با ما داشتند و زمینه تبدیل این قسمت از شهر را به جنگل طبیعی برای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر فراهم آورده اند.

او با اشاره به اینکه هزار و ۳۰۰ نهال کُنار به یاد شهدای شهرستان کازرون در پشت کوه‌های شمالی مشرف به بیمارستان ولی عصر (عج) غرس شد، گفت: همه دوستداران طبیعت و شهروندان می‌توانند به نام و یاد عزیزانی که دوست دارند در این محل درخت غرس کنند.

نوذری افزود: بنا داریم با کمک شهروندان این گذرگاه که گذر کُنار نامگذاری شده است را به یک تفرجگاه تبدیل کنیم تا همه شهروندان بتوانند از این فضای زیبا و دل انگیز در جهت سلامت و نشاط خود و خانواده استفاده کنند.

او با بیان اینکه گذر کُنار در ادامه پیاده راه سلامت است، اظهار امیدواری کرد: با بهسازی و احیای این مسیر بتوانیم در سلامت شهروندان نقش موثری داشته باشیم.

نوذری همچنین ابراز امیدواری کرد: با احیای درختان بومی در این قسمت که منابع اصلی آبریز و آب آشامیدنی کازرون است بتوانیم در سلامت محیط زیست این منطقه و دوری از ایجاد ابنیه و تاسیسات شهری به حفظ زیست بوم این منطقه کمک کنیم.

امام جمعه کازرون: یکی از عناوین ارزشمند کازرون، شهر سبز است

حجت الاسلام و المسلمین صباحی امام جمعه کازرون نیز در این مراسم اظهار کرد: بعضی از فرهنگ‌ها و داشت‌ها به عنوان سرمایه فرهنگی و معنوی یک شهر محسوب می‌شوند و یکی از عناوین ارزشمند کازرون، شهر سبز است که مسئولان باید تلاش داشته باشند تا ضمن حفظ این عنوان، فضای سبز شهرستان را توسعه و گسترش دهند.

او به شهروندان و دوستداران طبیعت توصیه کرد: در جهت حفظ میراث ارزشمند کازرون که همان شهر سبز است بیش از پیش کوشا باشند.

فرماندار کازرون: در گذر کُنار اجازه ساخت و ساز داده نخواهد شد

بخرد فرماندار شهرستان کازرون نیز گفت: این طرح یک طرح خوب برای توسعه فضای سبز و به ویژه برای ساخت پارک کوهستانی است.

او افزود: با توجه به اینکه این محدوده جزو منابع ۲۵ ساله آب کازرون است قطعا در آینده به هیچ کس اجاز داده نخواهد شد که در این مکان ساخت و ساز یا طرح باغچه‌ای و یا طرح خاصی ایجاد کند. 

سهراب جبری رئیس شورای اسلامی شهر کازرون نیز گفت: یکی از کار‌های نیکی که امروز رقم خورد کاشت هزار و ۳۰۰ اصله درخت کُنار به یاد هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان کازرون بود و استقبال خوبی از این طرح توسط مسئولان و مردم انجام گرفت.

 او به شهروندان توصیه کرد: که همراه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت درختکاری و سبز کردن این محل به شکل مستمر و پیوسته همت گمارند تا با کمک همدیگر بتوانیم یک مجموعه گردشگری و تفرجگاهی را برای استفاده عموم شهروندان ایجاد کنیم.

در ادامه این مراسم تعدادی درخت توسط دانش آموزان در تپه سید محمد نوربخش مشرف به خیابان فلسطین غرس شد و در پایان تعدادی نهال به رایگان توسط شهرداری بین شهروندان توزیع شد.

 مراسم روز درختکاری به همت واحد خدمات شهری، فضای سبز و امور فرهنگی اجتماعی شهرداری و با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، امام جمعه، فرماندار شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، رئیس اداره منابع طبیعی، رئیس اداره راه و شهرسازی و مدیر آموزش و پرورش شهرستان و دیگر مسئولان شهرستان، گروه‌های دوستدار طبیعت و خانواده‌های معزز شهدا برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار