افزایش ۴۲ درصدی ارزش تجارت خارجی خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ارزش تجارت خارجی خراسان جنوبی نسبت به پارسال با افزایش ۴۲ درصدی مواجه بوده است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای سال تاکنون به دلیل اتفاقات خوبی که در حوزه تولیدی استان رقم خورده، توسعه تجارت خارجی استان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۴۲ درصدی از لحاظ ارزشی داشته است.

او افزود: همچنین استان از لحاظ ترانزیت مقصد جزو استان‌های اول و دوم در کشور است و در بحث ترانزیت نیز از نظر کامیون ۲۴۷ درصد و از نظر ارزش ۱۸۸ درصد افزایش داشته ایم.

اشرفی به بحث تسهیلات اشتغالزایی اشاره و بیان کرد: تبصره ۱۸ برای واحد‌های تولیدی و کلان با درصد سود ۱۶ تا ۱۸ درصد و تبصره ۱۶ تسهیلاتی با درصد سود قرض الحسنه برای مشاغل کوچک و خانگی است که تبصره ۱۶ هم اکنون تغییر نام داده و در قالب جزء سه و چهار بند ب تبصره ۱۸ مطرح شده است.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) با اختلاف، عملکرد بالایی در جذب تسهیلات این تبصره داشته است ادامه داد: پارسال در جزء یک بند ب تبصره ۱۶، ۵۸۱ میلیارد تومان سهم تسهیلات مشاغل استان بوده است که ۵۰۳ میلیارد تسهیلات از این مبلغ جذب و پرداخت شده است که همین تبصره امسال به جزء ۴ بند ب تبصره ۱۸ تبدیل شده است و تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان پرداختی تسهیلات داشته ایم و سقفمان در این جزء ۶۴۰ میلیارد تومان است.

او عنوان کرد: امسال در حوزه مشاغل خانگی ۸۰ میلیارد تومان، در جزء ۴ تبصره ۱۸، ۴۸۵ میلیارد تومان و در جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸، ۸۵ میلیارد تومان تاکنون پرداختی تسهیلات داشته ایم و از تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ که پرداختی آن امسال شروع شده است تاکنون مبلغی بالغ بر ۴۳۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.