مرمت نخستین بنای تاریخی چهارمحال و بختیاری+فیلم

اتاق آینه، نخستین بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری مرمت و به بهره‌برداری رسید.

با حضور مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسئولان استانی و جمعی از هنرمندان، اتاق آیینه شهرکرد بازگشایی شد.

جیلان مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت:مرمت این بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شد که با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان در ۱۸ ماه انجام شد.

محمدکاظم منزوی، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری هم در این آیین ضمن تشکر از بخش خصوصی به دلیل مرمت اتاق آیینه شهرکرد، اظهار کرد: وجود چنین مجموعه‌هایی برای افرادی که شهرنشین هستند نیاز است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: جذب سرمایه گذار به دلیل مشخص نبودن سود پروژه قابل مرمت، در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بسیار مشکل است.

منزوی عنوان کرد: گشایش اتاق آیینه شهرکرد می‌تواند به تولید ایده‌های جدید در این زمینه کمک کند، گرچه باید در فضای میراث فرهنگی و گردشگری نگاه‌های اقتصادی حاکم شود تا جذب سرمایه‌گذار اتفاق بیفتد.

منزوی در ادامه افزود: اتفاقات خوبی در استان در حال رخ دادن است، به طوری‌که واگذاری چنین بنا‌هایی به سرمایه گذار موجب توسعه و رونق استان می‌شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید سرمایه گذار در این عرصه بیشتر شود، گفت: این استان مملوء از آثار فرهنگی و تاریخی بسیاری است که باید همه حوزه‌ها در راستای تلفیق و رونق ظرفیت‌های استان همکاری کنند.

در ادامه جیلان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اولین بار بخش خصوصی اقدام به مرمت و نگه‌داری یک مجموعه بنای مجلل و بسیار زیبای تاریخی در استان کرده و قرار است از آن بهره‌وری صورت گیرد.

وی افزود: بسیار مهم است که آغاز چنین پروژه‌هایی به خوبی خاتمه یابند که امید است موارد بیش‌تری از این دست اتفاق بیفتد.

جیلان در ادامه بیان کرد: بنا‌های زیادی در استان وجود دارد که تا چند سال آینده تخریب خواهند شد و مرمت آن‌ها توسط بخش دولتی امکان پذیر نیست و باید به بخش خصوصی سپرده شوند تا این آثار سالیان سال پا بر جا بمانند تا از این طریق منجر به ایجاد اشتغال و رونق استان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: مرمت آثار تاریخی استان زمانی به خوبی اتفاق می‌افتد که دستگاه‌های متولی به خوبی همکاری کنند، از طرفی افتتاح اتاق آیینه شهرکرد می‌تواند به رونق گردشگری کمک و موجب نگه داشت مسافر در استان شود که امیدواریم این دست آثار تاریخی در استان مرمت و به رونق اقتصاد و گردشگری کمک کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.