گشایش ۲۲ بازارچه نوروزی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۲ بازارچه نوروزی از ۲۷ اسفندماه در استان گشایش یافته و تا ۱۵ فروردین ماه برپا خواهد بود.

علیرضا جیلان در نشست ستاد خدمات سفر که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد مسافران ورودی به استان پنج درصد افزایش یابد و ۵۵ درصد سفر‌ها درون استانی و ۴۵ درصد برون استانی باشد.

وی با اشاره به عضویت ۲۷ دستگاه اجرایی در ستاد خدمات سفر استان، افزود: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها انجام شده است و مشکلی در خصوص اسکان مسافر نخواهیم داشت.

پیش‌بینی بارش برای اسفند و فروردین

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در اسفند و فروردین بارش‌هایی برای استان پیش‌بینی شده است که اگرچه بارش‌های بهاری متغییر است، اما باید در خصوص آمادگی و خدمات‌رسانی به مسافران تدابیر لازم به کار گرفته شود.

وی به آخرین وضعیت استان در خصوص بارش‌های سال آبی جاری نیز اشاره کرد و افزود: استان با کمبود ۱۵۴ میلیمتر بارش در صدر جدول از نظر کاهش بارش‌ها در کشور قرار دارد.

نوروزی از افزایش میانگین ۲.۴ درجه‌ای دمای استان در سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: این در حالی است که در اسفندماه امسال دما در استان ۱.۸ سانتی‌گراد سردتر شده است.

آمادگی ۴۵۰ راهدار و تجهیز ۴۲ راهدارخانه

روح‌الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از آمادگی ۴۵۰ نیروی راهدار و ۴۲ راهدارخانه در استان خبر داد و گفت: همچنین ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین برای خدمات رسانی در ایام نوروز تجهیز شده است.

وی افزود: ۲ دستگاه جرثقیل نیز در محور لردگان به بروجن مستقر می‌شود.

غلامی به ساماندهی مبلمان جاده‌ای در استان نیز اشاره و اضافه کرد: سیستم روشنایی مسیر‌ها و تونل‌ها اصلاح و لکه‌گیری و خط‌کشی معابر انجام و دستفروشان حاشیه محور‌ها جمع‌آوری شده است.

نظارت ۸۰ تیم بازرسی بر بازار شب عید استان

فضل الله رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از آمادگی ۸۰ تیم بازرسی برای نظارت بر بازار شب عید استان خبر داد و گفت: نظارت بر اصناف در سه بخش انجام می‌شود و علاوه‌بر آن ۲۰ تیم بازرسی هم بر مجموعه‌های بین‌راهی نظارت می‌کند.

سعید فلاح مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت بر بازار شب عید از ۱۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


وی افزود: رسیدگی به پرونده‌های تخلف بازار شب عید خارج از نوبت بررسی می‌شود و نظارت‌های در ۲ نوبت صبح از ساعت ۹ تا یک و سی دقیقه و عصر‌ها از ۱۵ تا ۱۹ و سی دقیقه انجام می‌شود.

فلاح اضافه کرد: ۲ تیم گشت نیز به صورت سیار در تمامی نقاط استان مستقر و نظارت‌ها دنبال می‌شود

دستگاه‌های اجرایی ملزم به برقراری کشیک‌های نوروزی هستند

فرشاد طهماسبی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان برای نوروز امسال موظف به کشیک‌های پاسخگو هستند و فهرست کشیک‌ها قبل از تعطیلات باید به استانداری ارائه شود.

وی افزود: دریافت هرگونه وجه اضافی از سوی خانه‌مسافر‌ها نیز ممنوع است و در این خصوص نیز باید نظارت‌های لازم انجام گیرد.

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر از آمادگی هزار و ۵۰۰ امدادگر و جوان داوطلب برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و آقای شمسی پور رئیس اورژانس ۱۱۵ نیز نیز از آمادگی ۵۸ پایگاه اورژانس و استقرار اورژانس در سه نقطه مسافرپذیر استان از جمله پل زمانخان سامان، میدان قمر بنی‌هاشم (ع) شهرکرد و سه راهی کوشکی خبر دادند.

مسئول بسیج مستضعفین سپاه چهارمحال و بختیاری نیز از اعزام ۱۳۷ گروه جهادی در بخش‌های سلامتف عمرانی و فرهنگی به مناطق محروم استان در ایام نوروز خبر داد.

فرمانداران هریک از شهرستان‌های ۱۲ گانه استان نیز با ارائه آخرین فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته برای ایام نوروز به بیان نیازمندی‌های شهرستان خود پرداختند.

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش استان از آماده‌سازی ۵۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت: در تابستان امسال ۳۵ هزار و ۴۹۹ مسافر در مدارس استان اسکان یافتند.

گفتنی است؛ چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار