ایجاد تصاویر جعلی با هوش مصنوعی، چالش جدید انتخابات آینده آمریکا

تصاویر جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی امکان باورپذیری اخبار نادرست را بیشتر کرده و یکپارچگی انتخابات را به خطر می‌اندازد.

«مرکز مقابله با نفرت پراکنی دیجیتال» آمریکا که یک سازمان تحقیقاتی غیر انتفاعی است، می‌گوید استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر جعلی نگرانی‌ها را در مورد انتخابات پاییز آینده در این کشور افزایش داده است.

به گزارش رویترز، این سازمان می‌گوید امکان آن وجود دارد که برخی افراد یا گروه‌ها از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی به عنوان شواهد ادعای دروغ خود استفاده کنند که این کار چالشی مهم برای حفظ یکپارچگی انتخابات خواهد بود. 

پیش از این، نشریه پولیتیکو گزارش داد که در آستانه برگزاری چندین انتخابات مهم در سراسر جهان، غول‌های فناوری به دنبال مبارزه با انتشار اخبار جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند.

گفته شده شرکت‌های ادوبی، گوگل، متا، مایکروسافت، اپن‌ ای آی و تیک تاک در حال آماده کردن پیش نویس یک طرح مشترک هستند که بر اساس آن اقدامات جدی‌تری را برای مبارزه با اخبار جعلی و دیپ فیک اتخاذ خواهند کرد. اضافه کردن واتر مارک (متن یا لوگوی خاصی که روی تصاویر قرار می‌گیرد) یکی از ابزار‌های مبارزه با انتشار اخبار جعلی خواهد بود. همچنین قرار است تکنیک‌های تازه‌ای به کار گرفته شود تا تصاویر و صدا‌های دستکاری شده با هوش مصنوعی راحت‌تر شناسایی و حذف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
وحالا نوبت مسئولان هست
آخرین اخبار