ونزوئلا سرانجام سالروز تولد چاوز را زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد

شورای امنیت انتخابات ونزوئلا سرانجام سالروز تولد هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق این کشور را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد.

شورای امنیت انتخابات ونزوئلا پس از بررسی پیشنهاد‌های مختلف قانونگذاران و گروه‌های اپوزیسیون سرانجام ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ (هفتم مرداد ۱۴۰۳) سالروز تولد هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق این کشور را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد.

به گزارش رویترز، الویس آموروسو رئیس شورای ملی انتخابات سه‌شنبه شب گفت که این نهاد «پیشنهاد مختلف برای برگزاری انتخابات را ارزیابی و تمام شرایط فنی و حقوقی را بررسی کرد.»

روزی که برای برگزاری انتخابات تعیین شده سالروز تولد هوگو چاوز است که در سال ۲۰۱۳ درگذشت. سه‌شنبه یازدهمین سالگرد درگذشت وی بود.قانونگذاران وابسته به دولت ونزوئلا، گروه‌های اپوزیسیون و سایر گروه‌ها هفته گذشته روز‌های مختلفی را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد کرده بودند.

دولت و اپوزیسیون ونزوئلا اکتبر گذشته توافق کردند که انتخابات ریاست جمهوری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ برگزار کرده، هر گروهی نامزد مورد نظر خود را معرفی کرده و ناظران بین‌المللی بر آن نظارت کنند. اما برخی اعضای اپوزیسیون نسبت به اینکه دولت ونزوئلا به این توافق پایبند بماند، ابراز تردید کردند.

ماریا کورینا ماچادو نامزد اصلی اپوزیسیون برای حضور در انتخابات و رقابت با نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بود، اما دیوان عالی این کشور در ماه ژانویه وی را از تصدی سمت‌های دولتی منع کرد.

این اقدام باعث شد که آمریکا برخی از تحریم‌های لغوشده علیه ونزوئلا را بازگرداند. گروه‌های مختلف تا ۲۵ مارس (ششم فروردین ۱۴۰۳) فرصت دارند، نامزد‌های خود را معرفی کنند، اما ماچادو معرفی یک نامزد جایگزین برای خود را رد کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ونزوئلا هم مردمش بیچاره اند فکر نکنم وضع زندگیشون فرقی بکنه با انتخابات
آخرین اخبار