مراسم کاشت نهال در دانشگاه آزاد ایلام

به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی مراسم کاشت نهال در دانشگاه آزاد ایلام برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این مراسم با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم، بر آباد کردن زمین توسط انسان، تاکید کرده است، اظهار داشت: آباد کردن زمین جزو فرهنگ دینی و مذهبی و ملی مردم ایران اسلامی بوده و یک صدقه جاریه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار با اشاره به اینکه گذشتگان و نیاکان ما با کاشت و نگهداشت درختان از خود کار نیکو و ماندگاری را به جای گذاشته‌اند، افزود: دخالت انسان‌ها شرایط زیستی را تغییر داده است.
 
وی با اشاره به اینکه عواملی همانند خشک شدن تالاب ها، ریزگردها، وجود گاز‌های گلخانه‌ای برخی از این آسیب‌هایی است که با مداخله انسان ایجاد شده است، اضافه کرد: برای جبران عملکرد‌های مخرب انسان در حزوه محیط زیست، باید تلاش مضاعفی انجام شود و یکی از این اقدامات نهال کاری است.
 
همچنین استاندار ایلام در این مراسم عنوان کرد: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص درخت‌کاری برگرفته از اعتقادات دینی و اسلامی است. باید از درختان صیانت کنیم و در راستای حفظ و حراست از طبیعت تلاش کنیم.

وی ادامه داد: کاشت نهال در راستای توسعه پایدار، در واقع قدم برداشتن در راستای توسعه پایدار است. این سرمایه‌ها و داشته‌ها مربوط به آیندگان است که توسعه پایدار همان سرمایه‌گذاری برای آیندگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.