هوشمندسازی تردد اتوبوس ها، راهکاری برای تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با هوشمندسازی حرکت اتوبوس‌ها می‌توان مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کرد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در دهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گفت: شورا و شهرداری بیرجند باید مدیریت تصادفات درون شهری را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد تصادفات در شهر بیرجند به دلیل خروج از سطح راه بوده، افزود: امنیت ترافیکی سبب افزایش امنیت روانی افراد جامعه می‌شود و آمار زیاد فوتی‌های تصادفات درون شهری، به دلیل خطرناک بودن فرهنگ ترافیک درون شهری، امنیت مرکز استان را زیر سؤال برده و شورای شهر و شهرداری در این زمینه باید مدیریت تصادفات را در اولویت قرار دهند.

عباس زاده اظهار کرد: اولویت‌های مدیریت ترافیک شهری در بیرجند بر اساس سند حمل و نقل درون شهری باید مشخص شود و تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال در بودجه شهرداری بیرجند برای این منظور برنامه ریزی شود.

معاون استاندار با تأکید بر ضرورت اجرای کمپین سرعت ۵۰ با هدف کاهش تصادفات، بیان کرد:: این طرح به عنوان یکی از راهکار‌های افزایش فرهنگ ترافیک در شهر بیرجند باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به کاهش آمار فوتی تصادفات درون شهری باید بررسی شود که مصوبات شورای ترافیک چه میزان در این خصوص تأثیرگذار بوده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: شهرداری‌ها در زمان تصویب بودجه باید به اجرای طرح کاهش تصادفات توجه کافی داشته باشند و برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی باید فرهنگ سازی شود، زیرا زیرساخت موجود تا پنج برابر ظرفیت فعلی را می‌تواند پاسخگویی کند؛ همچنین هوشمندسازی تردد اتوبوس‌های درون شهری در تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان عمومی مؤثر خواهد بود.

عباس زاده عنوان کرد: با توافق با شهرداری بیرجند ۳۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده برای شهرداری ایجاد می‌شود تا از این طریق اقدامات لازم برای نصب دوربین هوشمند در زمینه توسعه فرهنگ ترافیکی انجام شود.

معاون استاندار در ادامه تقاطع ایستگاه راه آهن به سمت امامزاده طبس و محور طبس - یزد را از نقاط حادثه خیز این شهر عنوان کرد و گفت: نیاز احداث تقاطع غیرهمسطح برای ایمن سازی این محور از سوی راه و شهرسازی پیگیری شود و تا زمان اجرای آن، طرح جایگزین موقت برای دسترسی به شهر در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.