سه هزار نهال با مشارکت معادن بردسکن خراسان رضوی کاشته شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: بیش از سه هزار اصله نهال در قالب طرح کمربند سبز این شهرستان خراسان رضوی، به طول هفت کیلومتر در محور بردسکن - سه راهی نظام آباد، با مشارکت معادن منطقه کاشته شد.

حمیدرضا اقبالی روز سه شنبه در آیین درختکاری در طرح کمربند سبز بردسکن اگفت: همچنین امسال با مشارکت شرکت "کومه معدن پارس" هزار اصله نهال دیگر در این طرح با تعهد آبیاری و نگهداری ۱۰ ساله این نهال‌ها کاشته شد.

وی همچنین از ساخت پارک آبخیزداری با گستره ۲۰۰ هکتار در حاشیه طرح کمربند سبز این شهر خبر داد و گفت: در این مجموعه طرح‌های آبخیزداری، شبکه پخش سیلاب، طرح نهالکاری و مرتعداری نیز دیده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن بیان داشت: در هفته درختکاری با مشارکت بسیج سازندگی نیز بیش از ۲۰ هزار اصله نهال از گونه "گزشاهی" به صورت قلمه در دهستان "درونه" بخش "اَنابَد" کاشته می‌شود.

اقبالی به رویکرد "مدیریت درختداری" از سوی منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: امسال توزیع نهال برای متقاضیان با توجه به شرایط کاشت نهال و نظر کارشناسان و بر اساس موقعیت یابی جغرافیایی یا "جی پی اس" صورت می‌گیرد و به مناطقی که شرایط سازگاری کاشت نهال را نداشته باشند، اجازه کاشت نهال داده نخواهد شد.

وی تعهد شهرستان بردسکن در سال زراعی جاری برای کاشت نهال را ۴۸۰ هزار اصله عنوان کرد و گفت: خوشبختانه از آذرماه تاکنون با راه‌اندازی بیش از ۲۰ پویش با گروه‌های مختلف توانسته‌ایم در اجرای این طرح موفق عمل کنیم و بنای ما بر این است با راه‌اندازی بیش از ۲۰ پویش دیگر تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، میزان عمل به تعهد شهرستان را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار