ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز ممنوع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی روز‌های اخیر خبر‌ها و کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر آزاد شدن و امکان ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون نیاز اخذ مجوز منتشر می‌شود که واقعیت ندارد و کذب است.

خسرو شهبازی افزود: طبق ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز ممنوع است.

وی ادامه داد: با استناد به رای شماره ۷۲۴ مورخه ۱۳۹۱.۱.۲۲ هیات عمومی دیوان عالی کشور، به هیچ وجه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی آزاد نیست و مردم، فریب افراد سوداگر را که با عنوان‌های وکیل و یا کارشناس زمین به نشر اطلاعات نادرست در فضای مجازی می‌پردازند، نخورند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به همشهری‌های عزیز توصیه می‌شود، حتما قبل از انجام هرگونه معامله زمین کشاورزی از دارا بودن مجوز بنای احداثی اطمینان حاصل کنند و از خرید املاکی که دارای ساخت و ساز غیرمجاز می‌باشند خودداری کنند.

وی یاد آور شد: مالکین و متصرفین و کشاورزان عزیز که قصد ایجاد بنا اعم از اتاق نگهبانی و یا طرح کشاورزی و صنعتی و تولیدی در زمین کشاورزی را دارند، قبل از هرگونه خرید مصالح و اقدام به ساخت با مراجعه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مجوز مربوطه را اخذ نمایند، در غیر اینصورت قانون هیچگونه مماشاتی با مرتکبین تغییرکاربری غیرمجاز نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.