اهدای هزار و ۲۸۰ سری جهیزیه به نوعروسان همدانی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از اهدای هزار و ۲۸۰ سری جهیزیه و راهی شدن نوعروسان نیازمند همدانی زیر پوشش این نهاد در سال جاری به خانه بخت خبر داد.

مهدی جعفری گفت: برای تهیه جهیزیه نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد استان در سال جاری ۳۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

او ترویج ازدواج آسان، فراهم ساختن زمینه‌های ازدواج و استحکام بنیان خانوار زیر پوشش را جزو اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و افزود: با کمک‌های خیران و نیکوکاران درصدد دستیابی به این مهم هستیم.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای در قبل از انجام ازدواج و برگزاری دوره‌های آموزشی باهدف ازدواج آگاهانه، پایداری کانون خانواده و پیگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از خدمات اثربخش این نهاد به زوج‌های جوان است.

جعفری، اقلام جهیزیه را یخچال، لباسشویی، اجاق‌گاز، تلویزیون و جاروبرقی اعلام کرد و گفت: سرانه هر جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت به‌طور میانگین ۳۱۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او پرداخت کمک هزینه ازدواج را ۱۲۷ مورد با هزینه‌ای بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برشمرد و گفت: از کل مبالغ جهیزیه نوعروسان، ۱۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی و مابقی نیز از منابع امداد تامین‌شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: کمیته امداد استان با ارائه خدمات حمایتی مختلف به نوعروسان تحت حمایت تلاش دارد تا علاوه بر تسهیل در امر ازدواج، گرمابخش کانون خانوار آن‌ها نیز باشد.

برچسب ها: کمیته امداد ، جهیزیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.