اعزام کاروان تجهیزات هنرستانی به نقاط مختلف استان

کاروان تجهیزات هنرستانی در راستای افزایش توان فنی فضا‌های آموزشی به هنرستان‌های استان اعزام شد.

این کاروان شامل ۳۱ کامیونت و نیسان وانت با صرف اعتباری بالع بر ۲۰ میلیارد تومان است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان در این آئین، همراهی فرمانداران در معیت دیگر مسئولان استانی با دستگاه تعلیم تربیت استان را افتخاری برای این دستگاه عنوان کرد و گفت: یکی از اتفاقات مبارک برای ما همراهی تمامی مسئولان و دغدغه‌مندی آنان در حوزه آموزش و پرورش می‌باشد.

سعادتی در ادامه ادامه با بیان اینکه حدود یک دهه قبل ۳۵ درصد از دانش‌آموزان در هنرستان‌ها ثبت‌ناl می‌کردند افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش ۵۰ درصدی ثبت‌نام در هنرستان‌ها بود، خوشبختانه آموزش و پرورش طی به تازگی برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کرده است؛ بطوریکه امسال در استان ما ۴۱ درصد دانش‌آموزان پایه دهم در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که از نظر آینده شغلی و توسعه متوازن، فرصت بزرگی برای آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

وی  متذکر شد: طبق هدفگذاری‌ها باید ۴۱ درصد از دانش‌آموزان پایه دهم به سمت هنر هنرستان‌ها هدایت شوند و این درصد، الان به ۴۳/۸، ۴۴ رسیده و لازمه ترغیب دانش‌آموزان برای تحصیل در هنرستان‌ها تجهیز این مدارس است. 

وی افزود: واقعیت امر این است که اعتبارات دولتی با وجود توجه زیاد به این موضوع، کفاف نمی‌دهد و حتما باید ضمن بهره‌مندی از حمایت خیران به اجرای طرح هنرستان‌های جوار صنعت که در استان‌های صنعتی موفقیت‌های زیادی در این حوزه به دست آمده و خوب پیش رفته‌اند، در استان توجه کنیم تا هنرستان‌ها توسط صنایع تجهیز شوند و دانش‌آموزان ضمن تضمین آینده شغلیشان برای تحصیل در هنرستان‌ها رغبت، پیدا کنند.

 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز اعزام بزرگترین تجهیزات آموزشی کشور با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه به نقاط متعدد استان آذربایجان شرقی را دستاورد بزرگی خواند و گفت: در قالب این رویداد مهم، ۱۵۶ کامیون تریلی شامل تجهیزاتی با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به مناطق گوناگون استان، ارسال شد.

 فرهودی ادامه داد: تقویت فنی و تخصصی هنرستان‌های کشور به ویژه استان، نقطه عطفی برای ترسیم آینده درخشان کشور و استانمان است؛ چرا که تربیت دانش‌آموزانی توانمند از نظر فنی می‌تواند در کاهش مشکلات اشتغال موثر واقع شود.

 وی همچنین از همکاری و همدلی مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرماندار تبریز و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه طی تفاهنامه‌ای با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، قدردانی کرد.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در حاشیه اعزام تجهیزات هنرستانی با بیان اینکه امیدواریم این اقدام منشأ برکتی برای پیشرفت علمی استان ما باشد، گفت: توسعه اصلی از توجه به مدارس و دانش‌آموزان شروع می‌شود و مدارس، مبانی توسعه به شمار می‌آیند.

فاتح افزود:برای داشتن ایران قوی باید به مدارس توجه ویژه‌ای شده و مشکلات ان‌ها رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار