فروش اموال تملیکی خراسان رضوی ۴۰۰ درصد رشد کرد

مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی گفت: فروش اموال تملیکی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۰۰ درصدی داشته است.

هادی ذاکری روز دوشنبه و در حاشیه بازدید مدیر کل پایش، نظارت و مدیریت عملکرد سازمان اموال تملیکی گفت: در این مدت از محل بررسی و فروش اموال تملیکی ۲ هزار و ۱۳۶ پرونده، بیش از ۳۴۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال به خزانه دولت واریز شد.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال جاری و با رشد ۲۴ درصدی تعداد ۲ هزار و ۶۴۹ پرونده به نتیجه رسید که از محل آن هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال معادل رشد ۴۰۰ درصدی آن به خزانه دولت واریز شد.

مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی بیان کرد: در این مدت افزون بر ۲ هزارو ۵۰۰ پرونده رسوبی با بیش از ۱۰ سال مرتبط با گمرکات استان، جمع‌آوری و در معرض فروش قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه رتبه کشوری استان خراسان رضوی پیرامون پرونده‌های رسوبی از ۱۶ به ۱۱ ارتقا یافت، اظهار کرد: اکنون هیچ کالا‌های رسوبی در گمرکات استان نداریم و همه تعیین تکلیف شده اند.

ذاکری گفت: عمده این پرونده‌ها مربوط به خودرو، موتورسیکلت، لوازم منزل و سایر اقلام در قالب ۳۴ گروه کالایی بوده است.

وی با اشاره به بررسی پرونده‌های سنواتی و تعیین تکلیف آن‌ها بیان کرد: ماینر‌های دارای رای قطعی ضبط به نفع دولت به تعداد ۵۴۰ پرونده شامل هزار و ۲۰۳ ردیف ماینر در مسیر امحا قرار گرفته است و ۳۳۹ پرونده ماینر نیز برای اخذ رای تعزیرات در مسیر مکاتبه قرار دارد.

مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی افزود: کالا‌های متروکه، قاچاق، ضبطی و قضایی، در اسرع وقت جمع‌آوری و در کمترین زمان ممکن پس از طی فرایند احکام مراجع قضایی در دادسرا و تعزیرات توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین تکلیف می‌شود، همچنین اگر کالا سلامت محور باشد استعلام از معاونت غذا و دارو برای قابلیت مصرف انسانی نسبت به فروش یا مذاکره و یا امحا اقدام می‌شود.

۳۴ شهرستان در استان خراسان رضوی و هشت شهرستان در استان خراسان شمالی توسط اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان با مرکزیت مشهد اداره می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار