انهدام سه باند قاچاق چوب اتباع غیر مجاز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری داری مازندران از انهدام ۳ باند قاچاق چوب خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری داری مازندران منطقه ساری از انهدام سه باند سازمان یافته قاچاق چوب اتباع غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: این افراد در جنگل های هیرکانی چادر زده و اقدام به قاچاق چوب می کردند.

سید علی علوی روز دوشنبه به مناسبت هفته درختکاری در نشست با خبرنگاران در ساری افزود: حدود ۳۰۰ تن از این باند چوب آلات کشف و تا کنون ۵۰ نفر از این باندها دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: شناسایی و دستگیری افراد این سه باند که حتی رد پای اتباع خارجی دیگر نیز دیده شده، ادامه دارد.

وی از رفع تصرف ۵۷۷ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین امسال یکهزارو ۳۹۴ فقره پرونده تخلف برای کشف ۴۴۱ متر مکعب قاچاق چوب صنعتی تشکیل شد که یکهزارو ۲۰۶ نفر در این امر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند .

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مازندران استان ممنوعه برای اینهاست چه جوری انقدر راحت قاچاق چوب میکردن؟ مسیولین فکر نمی کنن اینها کاملا سازمان یافته وارد کشور میشن تا در ابعاد مختلف به کشور ما آسیب بزنن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
وقتی مرزهای رها کردید و به اتباع اعتبار و احترامی بیشتر از ایرانیان می گذارید. همین می شود . افغانهای بی نان نمک تمام داراییهای ملی ایرانیان به نفع خودشان حیف و میل می کنند.
آخرین اخبار