ساماندهی حدود ۴ هزار معتاد متجاهر در تبریز

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه نجات سبز آذربایجان که تولیت مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد تبریز را بر عهده گرفته است، از ساماندهی حدود ۴ هزار معتاد متجاهر این کلانشهر از طریق پذیرش آنان در این مرکز خبر داد.

محمدعلی نصرتی قبل از ظهر امروز گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۹۵۸ معتاد متجاهر برای سیر مراحل درمان در مرکز ماده ۱۶ تبریز پذیرش شده اند که ۴۷ درصد آن‌ها با شکایت خانواده‌ها و ۵۳ درصد با دستگیری پلیس، به این مرکز انتقال پیدا کرده اند.

وی افزود: ۳۱ درصد از معتادان پذیرش شده در مرکز ماده ۱۶ تبریز طی سال جاری به شیشه، ۳۳ درصد به مرفین، ۲۷ درصد به شیشه و مرفین و ۹ درصد به حشیش و یا گل اعتیاد داشته اند.

به گفته وی، ۳۸ درصد از معتادانِ در حال درمان در این مرکز، شاغل و ۵۲ درصد بیکار هستند و ۱۰ درصدِ دیگر نیز به تحصیل اشتغال داشته و محصل اند.

رئیس هیات مدیرۀ خیریۀ مسئولِ مرکز ماده ۱۶ تبریز ادامه داد: ۲۷ درصد از پذیرش شدگان در مرکز ماده ۱۶ تبریز متاهل و ۶۴ درصد مجرد هستند و مابقی، متارکه کرده اند.

نصرتی همچنین عنوان کرد: ۷۷ درصدِ معتادانِ متجاهرِ تحت درمان در مرکز ماده ۱۶ تبریز، تحصیلاتِ زیر دیپلم، ۶ درصد دیپلم و ۲ درصد لیسانس و به بالاتر دارند.

وی گفت: در هشت ماهۀ منتهی به زمان حاضر و بر اساس نتایج پیمایش تلفنی از ۲۶۷۰ خانواده، مشخص شد که ۲۹ درصد از معتادان گیرندۀ خدمات درمانی در مراکز ماده ۱۵ (ترک اعتیاد اختیاری) و ۱۶ (ترک اعتیاد اجباری) آذربایجان شرقی، در حالت پاکی ماندگار هستند که دستاورد ارزشمندی به حساب می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.