رئیس دانشگاه الزهرا:

زمین‌های اطراف دانشگاه الزهرا متعلق به هزاران دانشجوی این دانشگاه است

ناظم بکایی گفت: بخشی از زمین‌های اطراف دانشگاه الزهرا، تحت بهره برداری این دانشگاه است و هیچ سندی مبنی بر مالکیت فردی وجود ندارد.

زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا در نشست خبری گفت: بر اساس اسناد دستی، بخشی از زمین های اطراف دانشگاه الزهرا، متعلق به ایران و تحت بهره بردار دانشگاه است و هیچ سندی مبنی بر مالکیت فردی وجود ندارد. بهره بردار زمین های اطراف، دانشگاه الزهرا است و این زمین ها متعلق به هزاران دانشجو است و متصرفان باید از ملک دانشگاه خارج شوند. 

وی افزود: برای احداث مجتمع آزمایشگاهی گود برداری شده است و اسفند سال گذشته کلنگ این پروژه بر زمین زده شده است. 

نظام بکایی تاکید کرد: دانشگاه الزهرا با کمبود نقدینگی و کسری بودجه روبه رو است و باید در این شرایط مدیریت منابع انجام شود. 

وی ادامه داد: رسیدن به مرجعیت علمی در حوزه زن و خانواده یکی از اهداف دانشگاه الزهرا است و یکسری از سر فصل ها بازنگری خواهد شد.

ناظم بکایی ادامه داد:  دانشجویان در دوران تحصیل علاوه بر مهارت های تحصیلی، تخصص های دیگری فرا می گیرند.

رئیس دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه سقف بودجه پژوهش حدود ۱۵ درصد از بودجه کل دانشگاه است،  ادامه داد: بیش از ۲۰۰ دانشجوی بین المللی از کشورهایی مانند هند، نیجریه و افغانستان در این دانشگاه تحصیل می کنند. 

وی افزود: نقشه های  ساخت خوابگاه متاهلی طراحی و زمین آن در نظر گرفته شده است. فعلا ساختمان در پنج طبقه در نظر گرفته شده است. امیدواریم بودجه این پروژه برای سال آینده مصوب شود.

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: این دانشگاه در سال جاری ۲۰ عضو هیئت علمی جذب کرده و درخواست پذیرش ۲۰ عضو دیگر برای سال آینده داده شده است.

ناظم بکایی ادامه داد: از وزارت علوم درخواست کرده ایم تا بار مالی تغذیه دانشجویی را از دانشگاه ها بردارند تا کسری بودجه در مراکز آموزش عالی بر طرف شود. موضوع ارتباط با صنعت در گروه های علوم پایه و فنی همچنین مسئله ارتباط با جامعه در گروه علوم انسانی پیگیری می شود. 

وی گفت: بخش اعظم مقالات چاپ شده به زبان فارسی است. سه استاد این دانشگاه از دانشمندان یک درصد برتر دنیا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
دانشگاه خوب = صد تا چاه نفت