دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی جزئیاتی در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف را اعلام کرد.

حجت الاسلام یعقوبی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: طبق قانون انتخابات، نامزدی که انتخاب می‌شود حداقل باید ۲۰ درصد آرای مأخوذه را کسب کرده باشد که در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف هیچ کدام از نامزد‌های مجلس شورای اسلامی این درصد را کسب نکرده و ۲ نامزد به دور دوم راه یافتند.

او افزود: طبق قانون نامزد‌ها و عموم مردم تا ۱۷ اسفند فرصت دارند تا شکایت خود از انتخابات را اعلام کنند و داوطلبان باید به سامانه مربوطه مراجعه کنند و مردم نیز می‌بایست شکایات یا اطلاعات خود از تخلف در انتخابات را در درگاه مردم ناظر به آدرس https://mardomnazer.shora-gc.ir اعلام کنند.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: بعد از وصول شکایات، شورای نگهبان اطلاعات واصل شده را بررسی و از ۱۸ اسفند تا ۲۲ فروردین مهلت دارد تا صحت انتخابات را اعلام کند.


بیشتر بخوانید


رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: هر زمان که شورای نگهبان صحت انتخابات را اعلام کند، پس از آن طبق قانون در فاصله یک ماهه می‌بایست برنامه‌ریزی‌های لازم برای روز برگزاری مرحله دوم انتخابات صورت گیرد.

او عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف در اوایل اردیبهشت سال آینده برگزار شود و نامزد‌ها قبل از روز برگزاری یک هفته فرصت تبلیغات دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.