زمان بازیابی شبکه برق زنجان در حوادث به کمتر از پنج دقیقه رسید

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت:‌ میانگین زمان بازیابی شبکه در حوادث تجهیزات انتقال برق تحت پوشش این شرکت به طور میانگین به سه تا پنج دقیقه کاهش یافت.

منصور اوجاقی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه شرکت برق منطقه ای هم اکنون ۱۷ مشترک بزرگ صنعتی دارد، گفت: با آغاز فعالیت مرکز دیسپاچینگ این شرکت از اواخر سال ۹۸ تا کنون اقدامات مختلفی برای تامین پایداری شبکه انجام شده که از جمله آنها می توان به مدیریت استراتژیک بار در گذر از پیک تابستان، برنامه‌های مدیریت محدودیت انرژی در زمستان، عملیات‌های مانوری راهبری و بازیابی شبکه در حوادث، راهبری و بازیابی شبکه در عملکرد حفاظت‌های ویژه، نگهداری و تعمیرات، راهبری شبکه در مواقع بحران و خطرات سایبری همچنین برنامه‌های عملیاتی بدون خاموشی در شبکه انتقال در دیسپاچینگ منطقه‌ای زنجان اشاره کرد.

وی یادآور شد:‌ یک درصد مشترکان برق منطقه ای این استان مربوط به بخش صنعت بوده که ۵۲ درصد میزان برق مصرفی در این استان را به خود اختصاص داده است.

اوجاقی با بیان اینکه بهره برداری، سرویس، نگهداری، نوسازی و توسعه شبکه ۴۰۰، ۲۳۰ و ۶۳ کیلو ولت برعهده این شرکت است، اظهار داشت:‌ عملکرد مراکز کنترل دیسپاچینگ ناحیه‌ای زنجان و قزوین (‌برق منطقه ای زنجان )‌ با عملیات راهبردی مانور و برنامه های بدون خاموشی در شبکه به مدت ۷۰۰ روز در دیسپاچینگ ناحیه‌ای زنجان و یک هزار و ۵۰۰ روز در ناحیه‌ قزوین مطلوب بوده است.

وی طول خطوط ۴۰۰ کیلوولت این شرکت را ۲۲۲.۷ کیلومتر مدار، طول خطوط ۲۳۰ کیلوولت، ۷۹۲.۴ کیلومتر مدار و طول خطوط ۶۳ کیلوولت را یک هزار و ۹۱۴.۶ کیلومتر مدار ذکر کرد و گفت: همچنین طول خطوط ۶۳ کیلوولت هوایی یک هزار و ۹۱۴.۶ کیلومتر مدار و طول خطوط ۶۳ کیلوولت زمینی ۸.۴ کیلومتر مدار است.

اوجاقی با بیان اینکه ۲.۱ درصد از مجموع پست های برق کشور با ۵۵ ایستگاه، زیر پوشش این شرکت قرار دارد، افزود: ۲ نیروگاه گازی، هشت نیروگاه مقیاس کوچک و ۲ نیروگاه خورشیدی نیز در این منطقه فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.