آغاز رای گیری در بیش از ۲۳۰۰ شعبه اخذ رای در آذربایجان غربی+فیلم

رای گیری در بیش از ۲۳۰۰ شعبه اخذ رای در حوزه های انتخابیه آذربایجان غربی آغاز شد.

همزمان با سراسر کشور مردم آذربایجان غربی در مناطق مختلف استان از نخستین ساعات آغاز رای گیری پای صندوق‌های اخذ حضور یافتند تا ازبین داوطلبان ۱۲ نفر را به عنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی و سه نفر را نیز برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری برگزینند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دو میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۲ نفر واجد شرایط رای دادن در حوزه‌های دهگانه انتخابیه در آذربایجان غربی هستند که نزدیک به یک سوم از این میزان با جمعیتی افزون بر ۸۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر امروز در ارومیه پای صندوق‌های اخذ رای می‌روند.

رضا ابراهیمی خاطر نشان کرد: برای اخذا آرای مردم استان در مجموع دوهزار و ۳۰۲ صندوق اخذ رای در مناطق مختلف استان در نظر گرفته شده است که ۷ شعبه ویژه  هموطنان مسیحی آشوری و ارمنی است.

وی تعداد رای اولی‌های استان را نیز ۱۵۱ هزار و ۳۵۱ نفر اعلام کرد.

۸۱۱ هزار و ۶۱۳ نفر واجد شرایط رای دادن در ارومیه

فرماندار ارومیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ۸۱۱ هزار و ۶۱۳ نفر واجد شرایط رای دادن در این شهرستان در این دوره از انتخابات هستند که از این تعداد ۴۱۱ هزار و ۱۹۹ نفر مرد بوده و ۴۰۰ هزار و ۴۱۴ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

غلامحسین عماری افزود: در این دوره انتخابات برای اخذ آرای مردم در مناطق مختلف روستایی و شهری شهرستان ارومیه ۵۴۹ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که ۶ شعبه ویژه  اخذ پیروان اقلیت‌های دینی است.

 

حضور محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در صف رای دهندگان در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.