رونمایی از ۱۵ محصول تولیدی در پارک ملی علم و فناوری البرز

۱۵ محصول تولیدی از ۹ شرکت دانش بنیان در پارک ملی علم و فناوری جهاد کشاورزی استان البرز رونمایی شد.

جهانشاهی، رئیس پارک ملی علم و فناوری استان البرز در این خصوص گفت: این پارک یکی از ۵ پارک دستگاهی کشور است که در حوزه کشاورزی منابع طبیعی و امنیت غذایی الان می‌باشد.
 
وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۵ پردیس فناوری و نوآوری در ۱۵ استان کشور مستقر است که حدود ۷۵۰ هکتار زمین به صورت واگذاری در اختیار شرکت‌های هسته فناور و فناور قرار گرفته است و این پارک سنترال در البرز هم حدود ۱۲۰ هکتار اراضی به آن اختصاص داده شده است.
 
جهانشاهی در ادامه گفت: ۶۵۰ هسته فناور و شرکت دانش بنیان در کل کشور در ۱۵ دهکده مستقر هستند که از این تعداد ۴۰۰ شرکت دانش بنیان و ۲۵۰ شرکت آن فناور هستند.
 
خیاطیان معاون رئیس جمهور و رئیس صندوق نوآوری و شکوفای در این خصوص گفت: یکی از محورهایی که فناوری و نوآوری باید در آن ورود پیدا کند که منجر به بهره‌وری امنیت غذایی شود بالا بردن سطح تکنولوژی و استانداردهای لازم است و قاعدتاً در صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه تامین مالی را داریم و با برنامه‌ریزی‌های لازم با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان تات برنامه‌های خوبی در این زمینه برنامه‌ریزی شده و از سال آینده هم هر کدام از شرکت‌های دانش بنیان بتوانند در خصوص امنیت غذایی نمونه سازی تجاری‌سازی و زنجیره غذایی فعالیت کنند با تعیین اولویت مشغول حمایت صندوق خواهند شد.
 
وی در ادامه گفت: در واقع به صورت میانگین در دولت سیزدهم ۶۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده که چهار و نیم برابر دولت قبل بوده و در ضمانتنامه رشد هفت و نیم برابری و در حوزه توانمندسازی رشد ۸ برابر برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات در این خصوص گفت: در حال حاضر دو معقوله بسیار مهم برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیل در صدور مجوز و بازار فروش می‌باشد که در این خصوص پیگیری‌های لازم جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه انجام شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.