سازمان ملل: غزه در یک قدمی قحطی قرار دارد

یک مقام بشردوستانه در سازمان ملل می‌گوید جمعیت غزه به شدت با کمبود مواد غذایی مواجه است و بدون اقدامات جدی وقوع قحطی «اجتناب ناپذیر» است. 

 رامش راجاسینگهام، مدیر هماهنگی دفتر بشردوستانه سازمان ملل در خصوص کمبود مواد غذایی در نوار غزه که به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی و بمباران‌ها ایجاد شده گفت: «از هر ۶ کودک زیر دو سال در شمال غزه، یک نفر از سوء تغذیه حاد رنج می‌برد».

به گزارش رویترز، این مقام سازمان ملل هشدار داد: «حداقل یک چهارم جمعیت نوار غزه در یک قدمی قحطی هستند. عملا تمامم ۲.۳ میلیون نفر جمعیت غزه برای زنده ماندن به کمک‌های غذایی متکی‌اند که به طرز تاسف‌باری ناکافی هستند».

او می‌گوید سازمان ملل و گروه‌های امدادی با «موانع عظیمی» رو به رو هستند تا بتواند حداقل تدارکات را به نوار غزه برسانند. به گفته او، این موانع شامل گذرگاه‌ها، محدودیت‌های حرکت کامیون‌های حامل مواد غذایی، بازرسی‌ها، جاده‌های آسیب دیده و مهمات منفجر نشده است.

پیش از این، مایکل فخری، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق انسان‌ها برای تغذیه مناسب گفته بود رژیم صهیونیستی عمدا به مردم غزه گرسنگی می‌دهد.  او گفت که محروم کردن عمدی مردم از غذا «به وضوح یک جنایت جنگی» است و اسرائیل قصد خود را برای نابودی مردم فلسطین اعلام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار