روسیه: قطعنامه آمریکا در مورد غزه مجوز کشتار است

به گفته نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، پیش‌نویس پیشنهادی قطعنامه آمریکا در شورای امنیت «مجوز کشتار غیرنظامیان فلسطینی» است.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد نوار غزه که توسط ایالات متحده پیشنهاد شده است «مجوز کشتار غیرنظامیان فلسطینی» است.

نبنزیا طی سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که پیش نویس آمریکا که پس از وتوی قطعنامه الجزایر در مورد غزه توسط آمریکا ارائه شد، با هدف «گسترش چتر سازمان ملل برای عملیات اسرائیل در منطقه محصور» است. 

او از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست که از پیش نویس ایالات متحده حمایت نکنند، یا خطر حمایت از «این ابتکار مخرب» را گوشزد کنند.

وی ادامه داد: آمریکا قصد دارد از پیشنهاد خود مبنی بر آتش بس موقت در غزه استفاده کند تا اسرائیل بتواند غیرنظامیان فلسطینی را بکشد.

این دیپلمات که سخنرانی وی توسط کانال تلگرامی نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل منتشر شده است، گفت: حملات بی وقفه اخیر آمریکا به اهدافی در عراق و یمن تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت بین المللی است. وی گفته بود: «واشنگتن با ممانعت از تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به خشونت در غزه، مسئولیت کامل تعداد بی‌سابقه تلفات را بر عهده دارد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار