پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی در اولویت ماموریت‌های پلیس

رئیس پلیس پیشگیری مازندران با اشاره اینکه پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی از جمله اولویت‌های پلیس است به شهروندان در خصوص رعایت نکات ایمنی، حفاظتی و مراقبتی هشدار داد.

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری مازندران گفت: برابر بررسی‌های آماری از ابتدای سال تاکنون وقوع سرقت اماکن خصوصی ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

او با اشاره به اهمیت پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی به عنوان شایع‌ترین سرقت در سطح استان، افزود: در این مدت کشفیات سرقت اماکن خصوصی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری مازندران گفت: بی دقتی در نگهداری اموال و عدم رعایت نکات ایمنی و حفاظتی از سوی مالباختگان یکی از دلایل عمده در بروز این سرقت‌ها بوده است که لازم است، با بکارگیری تجهیزات امنیتی مناسب و خصوصا نگهبان برای کاهش سرقت با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سرهنگ جعفری در پایان با بیان اینکه برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار مهّم است؛ افزود: آگاهی‌بخشی و آموزش و بالا بردن دانش انتظامی شهروندان از جمله اقدامات مهّم پیشگیرانه است که می‌تواند در کاهش وقوع سرقت نقش بسزایی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار