خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول تهران

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ مواد مخدر جرم اول شهر تهران بود، اما امروز این معضل اجتماعی حتی جزء ۱۰ جرم اول هم نیست.

احمد احمدی صدر روز دوشنبه گفت: وقتی که در زمستان سال ۱۴۰۰ قرارگاه اجتماعی شهر تهران تشکیل شد با کلونی‌هایی با بیش از ۸۵۰ معتاد متجاهر که اغلب به سلاح‌های گرم و سرد مسلح بودند، رو به رو بودیم.

وی ادامه داد: در گذشته رود دره فرحزاد به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود. حتی در آن غاری ایجاد کرده بودند و به مدت هشت سال در آن سکونت داشتند.

به گفته احمدی صدر، آپارتمان‌ها و خانه‌های مشرف به رود دره فرحزاد هیچ کدام پنجره رو به این مکان نداشتند، ولی بعد از انتقال معتادان این محل به مراکز یاورشهر، یک اکوسیستم و تفرجگاه ملی ایجاد شد و پنجره‌های آپارتمان‌ها رو به دره باز شد تا از این به بعد مردم از مناظر طبیعی زیبا، لذت ببرند.

وی اظهار کرد: هفت هزار و ۵۰۰ ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر در پایتخت ایجاد و مواد مخدر از دایره ۱۰ جرم اول تهران خارج شد که دلیل آن جمع‌آوری کلونی‌ها و همچنین کم شدن مخاطبین فروشندگان مواد بود.

احمدی صدر یادآور شد: در ۲ دهه اخیر روند صعودی در مواد مخدر داشتیم که علل مختلفی داشت و برخی توسعه‌ها موجب آسیب‌های اجتماعی شد، حل کردن معضل آسیب‌های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند یک پروسه است که دنبال آن هستیم.

وی تاکید کرد: افتتاح یاور شهر ۱۰ در منطقه ۲۱ و خارج از بافت شهری ویژه زنان را در روز‌های آینده خواهیم داشت و زیرساخت‌هایی برای بی خانمان‌ها و معتادان ایجاد کردیم و بهانه‌ای برای جمع آوری دیگر وجود دارد و حاضریم خودرو و هزینه‌های دستگاه‌های مسئول را تامین کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار