نیویورک تایمز:

بایدن به خاطر اسرائیل گرفتار مخمصه شده است

روزنامه نیویورک تایمز دولت بایدن را دولت سردرگم توصیف و تأکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی دچار مخمصه شده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت که حمایت مداوم جو بایدن از رژیم اسرائیل در جنگ با نوار غزه باعث خشم جوانان و رأی دهندگان عرب در سال انتخابات شده و هرگونه تغییر در این رویکرد نیز باعث از دست رفتن حمایت رای دهندگان یهودی از او می شود.

این روزنامه تأکید کرد که عقب نشینی دولت بایدن از سیاست سلف خود، دونالد ترامپ، در مورد شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی نه تنها نشان دهنده ناامیدی فزاینده آن از اسرائیل است، بلکه نشان دهنده بن بست سیاسی است که بایدن در چند روز اخیر و درست کمی قبل از انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت میشیگان در آن قرار گرفته است، ایالتی که آمریکایی های عرب زیادی را در خود جای داده است.

نیویورک تایمز به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفرش به آرژانتین در روز جمعه اشاره کرد که در آن هرگونه شهرک سازی جدید را «مخالف قوانین بین المللی» توصیف کرد.

نیویورک تایمز این اظهارات را انحراف از سیاستی که در دوران دولت ترامپ ایجاد شد و بازگشت به موضع آمریکا که دهه‌ها ادامه داشت، دانست.

نمرود نوویک یکی از اعضای انجمن سیاست اسرائیل در این خصوص گفت: دولت بایدن به طور فزاینده ای از رفتار اسرائیل در جنگ غزه و پیامدهای آن خسته شده است و مقامات اکنون به طور علنی در مورد موضوعات بحث برانگیز صحبت می کنند.

نوویک تاکید کرد که اقدامات دولت ایالات متحده عملاً از هم گسسته است و استراتژی کلی مشخصی وجود ندارد یا نامفهوم است.

بر اساس این گزارش، از زمان حملات ۷ اکتبر گذشته، ایالات متحده همواره مهم‌ترین متحد بین‌المللی اسرائیل بوده است. واشنگتن همچنین به طور مستمر از کمپین خشونت‌آمیز اسرائیل در غزه حمایت می‌کند و دولت بایدن با ممانعت از قطعنامه‌های آتش‌بس، از اسرائیل در برابر انتقادات بین‌المللی محافظت کرده است.

نیویورک تایمز تأکید کرده است که اقدامات اخیر بایدن برای تحت فشار قرار دادن دولت اسرائیل برای پایان دادن به جنگ در غزه و وارد شدن به مذاکرات برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی، خشم برخی از حامیان سرسخت اسرائیل در ایالات متحده را برانگیخته است، در حالیکه خواسته‌های جوانان آمریکایی و رای‌دهندگان عرب برقراری آتش‌بس فوری در غزه و توقف کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل است.

این روزنامه آمریکایی تأکید کرده است که بایدن باید جنگ را پایان دهد تا بتواند ائتلافی را که منجر به انتخاب او در سال ۲۰۲۰ شد، دوباره جمع کند، اما نتانیاهو می‌خواهد جنگ تا شکست کامل حماس ادامه یابد تا از محاسبه سیاسی خود در داخل اجتناب کند و در این راستا به متحد خود ترامپ کمک خواهد کرد تا به قدرت بازگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اگر آمریکا و انگلیس به دیگران کمک نظامی نکنند منطقه به ارامش می رسد/ اگر آمریکا و ناتو به دیگران کمک نظامی نکنند منطقه به ارامش می رسد.
۲۳:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
اگر آمریکا و انگلیس به دیگران کمک نظامی نکنند منطقه به ارامش می رسد/
اگر آمریکا و ناتو به دیگران کمک نظامی نکنند منطقه به ارامش می رسد.
Iran (Islamic Republic of)
کشورهای غربی جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بودن و هنوز هم هستند.
۲۲:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
کشورهای غربی جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بودن و هنوز هم هستند.
کشورهای غربی جنایتکار بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند کشورهای غربی جنایتکار که از سال 1945 تاکنون به ظاهر دم از دموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتار در کشورهای دیگر بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند.
آخرین اخبار