استاندار زنجان:

هدف گذاری اصلی افزایش رتبه استان زنجان در تولید ناخالص داخلی است

استاندار زنجان گفت: هدف گذاری اصلی ما در مجموعه پیگیری ها و اقداماتی که در دستور کار و اجرا داریم، افزایش شاخص تولید ناخالص داخلی استان و ارتقای رتبه زنجان در این زمینه است.

محسن افشارچی استاندار زنجان با بیان اینکه  هدف گذاری اصلی افزایش رتبه استان در تولید ناخالص داخلی است  گفت: این موضوع در درجه نخست از طریق افزایش بهره وری در بخش های مختلف و افزایش سرمایه گذاری های جدید در استان دنبال می شود.

وی اظهار کرد: زنجان ۱.۳ درصد جمعیت کشور را دارد، ولی سهم ما از تولید ناخالص داخلی به این اندازه نیست و در این خصوص جا برای کار داریم.

افشارچی خاطرنشان کرد : سعی بر این است که با عدد و رقم در استان پیش برویم و شاخص مبنای ما هم تولید ناخالص داخلی بوده که روند رو به رشدی در استان به خود گرفته است.

وی به فراز و فرود میزان تولید ناخالص داخلی کشور در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: قسمت اعظم این اتفاق ها به دلیل وابستگی اقتصاد کشور به نفت است.

افشارچی با بیان اینکه مسیر تولید ثروت باید در کشور تغییر کند و متنوع شود، گفت: اتکای صرف به نفت نمی تواند ضامن توسعه باشد.

استاندار زنجان گفت: نیمه نخست امسال ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان انجام شد و از این حیث زنجان در رتبه های بالای کشور قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.