استاندار ایلام خبر داد

ساخت ۲ طرح بزرگ در ایلام توسط مهندسان کشور

استاندار ایلام با اشاره به اینکه استعداد مهندسان این سرزمین موجب شد که کشور‌های خارجی جویای خدمات نظام مهندسی از ایران شوند گفت: ۲ طرح بزرگ «تونل کبیرکوه» و «سامانه گرمسیری» در استان با سرانگشت مهندسان این مرز و بوم ساخته شده است.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در مراسم روز مهندس با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: ۲ طرح بزرگ تونل کبیرکوه و سامانه گرمسیری به عنوان ۲ طرح مهم کلان و ملی به دست مهندسان این مرز و بوم ساخته شده و این نشانگر توانایی و مهارت و استعداد بالای مهندسان این کشور است.
 
وی افزود: امروز در سطح ایران شاهد تحولات عظیمی هستیم که در این تحولات، مهندسان ایرانی و بومی این کشور نقش‌آفرین بودند.
 
استاندار ایلام با اشاره به ساخت و ساز‌های مهم و کلان در بسیاری‌ از کشور‌های دنیا توسط مهندسان کشورمان، عنوان کرد: خوشبختانه سازمان نظام مهندسی در ارتباط با فراگیری علم نوین مهندسی و آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا و مبادله علوم مهندسی بسیار خوب عمل کرده است و استعداد مهندسان این سرزمین موجب شد که کشور‌های خارجی جویای خدمات نظام مهندسی از ایران شوند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: انسان در بدو تولد تا پایان عمر با خانه مانوس و از آغاز خلقت بشریت تاکنون و از زمانی که انسان وارد زندگی شهرنشینی شده است خانه و مأمنی که فرد در آن زندگی کند یکی از نیاز‌های اساسی هر خانواده بوده است که در دهه‌ی ۷۰ یک نظام مهندسی که علاوه بر نظارت، پاسخ‌گوی مطالبات مردمی باشد در قانون تعریف و تشکیل شد.
 
استاندار ایلام یادآور شد: زندگی امروز و نوع سازه‌های امروزی ما با سازه‌های سنتی وجه تمایزی دارد و ضرورت دارد ارتباط بین سازه‌های نوین و سنتی (معماری ایرانی - اسلامی) برقرار شود.
 
وی مطرح کرد: امیداریم با استفاده از تکنولوژی‌های جدید بین سازه‌های نوین و سنتی (معماری ایرانی - اسلامی) پیوند ایجاد شو‌د.

برچسب ها: مهندسان ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.