همکاری بانک‌ها در اجرای قانون جهش تولید مسکن زیر ۱۰ درصد است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن کم‌رنگ بوده و به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با کمبود منابع مالی روبرو است گفت: بانک‌ها در اعطای تسهیلات به بخش مسکن خودداری می کنند.

به گفته وی بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و به نوعی از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی فراهم شده است تا طرح مسکن ملی با سرعت خوبی در اراضی دولتی شکل بگیرد. 

او با بیان اینکه در قانون جهش تولید مسکن تاکید شده است که باید تمامی بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند  افزود: طبق بررسی های صورت گرفته که در حال حاضر این قانون توسط بانک‌ها اجرا نمی‌شود و همکاری آنها به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

او بیان کرد: دستگاه‌های دولتی که دارای زمین هستند باید در این طرح بزرگ نقش پر رنگ تری داشته باشند چرا که قانون‌گذار به خوبی مشخص کرده است که این دستگاه ها اجازه تامین زمین را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۶:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
یعنی واقعا دولت عرضه و توان ملزم کردن بانکها به رعایت دستورالعملها رو نداره یا اینکه تراده ای برای این کار نداره و فقط شعار میده ؟!!
واقعا چرا جلوی یاغیگری این بانکهای فاسد رو نمیگیره دولت ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
بانکهاییکه همکاری نمی کنند به ملت معرفی کنید تا ملت پاسخ بدهد وقتی دولت توانایی ندارد بگذارید ملت با خالی کردن حسابهایشان از این بانک‌ها و واریز به حسابشان در بانکهایی که همراه مستند ناتوانی دولت جبران می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
همکاری صددرصدی بانک‌ها با مفسدان اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
بانک وقتی سود ۲۳درصد به سپرده اش میده از اون طرف هم مجبور هست که ربا از وام گیرنده اش بگیره تا اون سودی که متعهد شده را به پولدار بده .باید مثل کشورهای دیگه سود که هیچ مالیات و کارمزد نگهداری در بانک هم از پولدار بگیرند اونوقت ببینند که قفلهای کشور باز میشه یا نه . آنوقت میبینند اصلا نیازی نبوده یک درصد هم رشد نقدینگی سالانه داشته باشند (نقدینگی که تو کشور ما هست الان یا راکد هست یا مثل سیل جاریش کردند و اصلا تو بخش تولید نمیره چون پولدارها را هم خود دولت خیلی راحت پول رو پولشون می‌گذاره ) .چرا بانکها و باید سود بیست و سه درصد به پولدارها بدهند . چرا دولت هر ساله باید برا تامین سرمایه اش حاضرشه اوراق مشارکت برا پولدارها چاپ کنه با سود تضمین شده خودشا زیر بار پول ربای پولدارها ببره . پولدار هم مفت مفت بخوره و بگرده اضافه اش را هم بگیره بندازه تو چرخه دلار و سکه و طلا و زمین و ماشین و...پول رو پولش بره فاصله طبقاتی میشه همین پولدار مفت بخوره و کارگرهم که برا تولید و پول کشورش زحمت میکشه دستش از تولیدات خودش که تو قفسه‌های فروشگاههاست کوتاه . باعث همه ی تورم و بیچارگی دولتها تو اجرای طرحاشون همین سودها و رباهای بانکی هست که داده میشه و گرفته میشه . این پیاما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
دولت هم زورش به بانک ها نمیرسه چون خودشون هم سهم دارم و پول میگیرن
آخرین اخبار