عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی: نشانه‌هایی از توافق جدید مبادله اسیران وجود دارد

عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی، گفت: نشانه‌هایی از توافق اولیه درباره مبادله اسیران با حماس وجود دارد.

گانتس چهارشنبه در یک گفت وگوی تلویزیونی، گفت: تلاش‌های مداومی برای دستیابی به یک توافق به منظور آزادسازی اسیران در جریان است و نشانه‌های اولیه و امیدبخشی در این باره وجود دارد.

وی اضافه کرد: تا آزادسازی اسیران خود از تلاش برای یافتن هرراه حلی خودداری نخواهیم کرد و هیچ فرصتی را از دست نخواهیم داد.

گانتس گفت: اگر به توافق جدیدی برای آزادسازی اسیران دست نیابیم، ارتش حتی در ماه رمضان به نبرد در غزه ادامه می‌دهد.

مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

روزنامه «هاآرتص» پیشتر گزارش داده بود که توافق حماس و اسرائیل در زمینه تبادل اسیران تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود به این روزنامه گفته‌اند: تبادل اسیران و توقف درگیری شامل ۶ هفته خواهد بود.

هاآرتص به نقل از یکی از منابع خود اعلام کرد که بهترین زمان برای اجرای این توافق، ماه مبارک رمضان خواهد بود.

این منابع به هاآرتص گفته‌اند که اسرائیل ترجیح می‌دهد که وقت خود را برای رسیدن به توافق صرف کند تا بتواند عملیات نظامی در خان یونس را تکمیل کند و یا شاید آن را تا رفح نیز گسترش دهد.

این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی خود اعلام کرد که هنوز دو طرف در بسیاری از مسائل اصلی مذاکرات و در درجه اول، مدت زمان توقف درگیری فاصله دارند.

همزمان نیز رژیم صهیونیستی به حماس فشار وارد می‌کند تا شمار زندانیان فلسطینی را کاهش دهد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که همچنان یکصد و ۳۴ اسیر اسرائیلی در غزه هستند، همزمان نیز منابع فلسطینی اعلام کردند که حدود ۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی نیز همچنان در زندان‌های این رژیم محصور هستند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: رژیم صهیونیستی ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار