تجلیل از برگزیدگان رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار در رشت

سومین رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار»، عصر امروز طی مراسمی با معرفی آثار برتر در رشت به پایان رسید.

از برگزیدگان سومین دوره رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» با محوریت پاسداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار جنگل میرزا کوچک جنگلی عصر امروز در مراسمی در رشت تجلیل شد.

سید احمد عبودتیان، دستیار ویژه رئیس جمهور در مردمی سازی دولت در اختتامیه این رویداد با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند هویت واقعی مردم گیلان را بد جلوه بدهد، گفت: رویداد «سردار تا سردار» با ایجاد تصویرسازی از میرزا کوچک جنگلی و مجاهدت‌های این مبارز انقلابی و یارانش نقش موثری در احیای هویت اصیل انقلابی این استان دارد.

او با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در جهان امروز افزود: از جمله اهداف جبهه مبارزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که مردم دنیا چهره واقعی رژیم صهیونیستی را بشناسند و امروزه رسانه‌ها با تصویرسازی درست از جنایات این رژیم کودک کش توانستند نقش مهمی در تحقق اهداف مبارزان راه حق ایفا کنند.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان هم در این مراسم گفت: میرزا کوچک جنگلی و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در جان و دل همه ما ایرانیان به خصوص گیلانیان جایگاه ویژه‌ای دارند و باید در راستای اهداف این ۲ سردار رشید گام‌های ویژه‌ای برداریم.

حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی، دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان نیز هدف از برگزاری این رویداد رسانه‌ای را ایجاد پیوند بین اهداف و آرمان‌های سردار جنگل میرزا کوچک جنگلی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد.

به گفته او، گیلان چهره‌های برجسته زیادی دارد که به دلیل کمبود تصویرسازی آن گونه که باید دیده نشده اند و باید با تصویرسازی و برش هنری رسانه‌ای آنان را برجسته کنیم.

در بخشی از این مراسم از پوستر سرود «سردار تا سردار» با حضور خانواده شهید محمدعلی حق بین رونمایی شد.

سردار جانباز محمدعلی حق بین، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت روز سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ پس از تحمل عوارض ناشی از ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت و در سن ۵۵ سالگی به همرزمان شهیدش پیوست.

پیکر این سردار شهید گیلانی جبهه مقاومت در آن سال به صورت خودرویی در لنگرود تشییع و در روستای صیقل بنه بارکوسرا به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.