تجلیل از پیشمرگان مسلمان کرد در سنندج

در همایشی از نقش امنیت آفرین پیشمرگان مسلمان کرد تجلیل شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در همایش نقش پیشمرگان مسلمان کرد در امنیت پایدار در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج اظهار داشت: جامعه پیشمرگان کرد و پیشکسوتان عرصه جهاد، حق بزرگی بر مردم کردستان دارند و این فقط به واسطه تلاش و مجاهدت‌ها برای مقابله با دشمن معاندان و حفظ تمامیت ارضی کشور و صیانت از ناموس مردم نیست بلکه این قشر برگ افتخار و سند حقانیت و مظلومیت مردم کردستان هستند.

وی با اذعان به اینکه قوم کرد شایسته تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان پیشرفته‌ترین و وفادارترین اقوام ایرانی است، تصریح کرد: در روزگاری که دشمن پای در این استان گذاشت، این پیشمرگان، تکیه‌گاه و قوت قلب رزمندگان شدند و برای همیشه آبروی مردم کردستان شدند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: امروز یکی از شاخص‌های مهم برای معرفی تاریخ معاصر و ویژگی‌های مردم کُرد، جمعیت پیشمرگان کرد است و نامی بسیار برازنده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه پیشمرگان مدافعان امنیت این مرز و بوم و آبرو و حیثیت ملت ایران هستند، افزود: تجلیل از مقام پیش‌مرگ تجلیل از بصیرت، موقعیت‌شناسی، دشمن‌شناسی و اقدام به موقع است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این مراسم گفت: پیشکسوتان مردان مجاهدی هستند که بدون توقع و چشم‌داشت به میدان آمدند و در راه دفاع از انقلاب و کشور جانفشانی کردند و هنوز هم بر سر پیمانی که با امام راحل بستند ثابت‌قدم ایستاده‌اند.

سردار امان اله گشتاسبی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجاهدان و پیشمرگان مسلمان کُرد صحنه‌های بی‌نظیری را رقم زدند که همواره ماندگار است.

وی به اقتدار امروز ایران در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی گریزی زد و گفت: به برکت خون پاک شهدا، مجاهدت و ایثارگری‌های رزمندگان و حضور مردم در صحنه‌های مختلف پله‌های رشد و بالندگی را با سرعت طی می‌کنیم.

گشتاسبی با عنوان اینکه دشمن امنیت پایدار ما را نشانه گرفته و تمام تلاشش را برای خدشه‌دار کردن امنیت بکار گرفته است، اضافه کرد: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات بهترین راه برای مقابله با توطئه دشمنان و تحکیم امنیت پایدار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.