حماس:

پیروزی که نتانیاهو از آن دم می‌زند، سراب است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: پیروزی که نتانیاهو به دنبال آن است و از آن دم می‌زند، سراب است و فقط در ذهن او وجود دارد.

به نقل از شبکه الجزیره، در بیانیه امروز (سه شنبه) جنبش حماس درباره تهدید‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله زمینی به رفح آمده است: ما به رژیم اشغالگر در قبال هرگونه ماجراجویی یا یورش به رفح، کشتار و نسل کشی در آنجا هشدار می‌دهیم.

حماس اعلام کرد: پیروزی که نتانیاهو به دنبال آن است و از آن دم می‌زند، سراب است و فقط در ذهن او وجود دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: نتانیاهو به همه دروغ می‌گوید و خانواده‌های اسرا را با ادعای اینکه می‌توان با زور آن‌ها را آزاد کرد، فریب داد؛ در حالی که زمان در حال سپری شدن است.

حماس همچنین در این بیانیه به تصمیم رژیم صهیونیستی برای محدود کردن ورود به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان واکنش نشان داد و در این باره تاکید کرد: در پاسخ به هر گونه محدودیت برای ورود مسلمانان به مسجد الاقصی در ماه رمضان، شرایط در کرانه باختری ملتهب خواهد شد.

کمتر از یک ماه مانده به حلول ماه مبارک رمضان، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی این رژیم از اعضای کابینه نتانیاهو خواسته تنها به افراد بالای ۷۰ سال ساکن قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ اجازه ورود به مسجدالاقصی در ایام ماه مبارک داده شود.

بر اساس این طرح جنجالی، ساکنان سایر مناطق کرانه باختری نمی‌توانند «مطلقاً» وارد مسجد الاقصی شوند. این در حالی است که از آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون رژیم صهیونیستی محدودیت‌های زیادی برای ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی اعمال کرده است.

در واکنش به این طرح جنجالی، خطیب مسجدالاقصی نیز امروز نسبت به ملتهب شدن اوضاع در کرانه باختری هشدار داد.

شیخ «عکرمه صبری» در این باره گفت که محدودیت برای ورود نمازگزاران به این مکان مقدس به بحرانی شدن اوضاع در کرانه باختری منجر می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار