معاون حل اختلاف کردستان خبر داد

ثبت بیش از ۱۹ هزار فقره پرونده با موضوع حصر وراثت در کردستان

اسدی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه ۱۹ هزار و ۸۱۶ فقره پرونده با موضوع حصر وراثت ثبت شده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۵ برابری نشان می‌دهد.

بهادر اسدی معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه ۱۹ هزار و ۸۱۶ فقره پرونده با موضوع حصر وراثت ثبت شده است، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده برای واریز سود سهام عدالت متوفیان این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۵ برابری نشان می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده که از این تعداد ۱۰۶ هزار و و ۲۴۲ پرونده مختومه شده است.

اسدی از تشکیل ۵۹ هزار و ۶۲ پرونده قابل صلح و سازش طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد و اضافه کرد: تعداد پرونده‌های صلح شده به ۱۶ هزار و ۶۷۶ مورد رسید.

معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان عنوان کرد: به صورت میانگین ۲۸ درصد پرونده‌های قابل صلح به سازش ختم شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ستاد صبر استان نیز ۴ هزار پرونده به صلح‌یاران ارجاع شده که از این تعداد هزار و ۸۴۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.