در جریان معاملات امروز ۱ اسفند بازار سرمایه؛

۳۶۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات امروز بازار سهام حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ثبت شد.

محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز ۱ اسفند شاخص کل بورس با افزایش ۷۳۸ واحدی و درصد تغییرات ۰.۰۴ درصد در ارتفاع ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۱۹۱ واحدی در تراز ۷۲۷ هزار و ۸۶ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات امروز بازار سهام حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و همچنین امروز ۳۶۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد. امروز سه نماد شستا، خودرو و وبملت شاهد بیشترین میزان حجم معاملات بودند.

غفوری در ادامه می‌گوید: در معاملات امروز وضعیت رکودی را در بازار شاهد بودیم به شکلی که خریداران و فروشندگان برای حرکت رغبتی از خود نشان ندادند.

گفتنی است که امروز بنابر اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران بازارگردان‌ها تا اطلاع ثانوی در کلیه نماد‌های معاملاتی موضوع بازارگردانی خود از ارسال سفارش فروش و انجام معامله فروش در بازار سهام منع شدند.

پیش از این قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده بود: ارسال سفارش فروش توسط بازارگردان‌ها که تا پیش از این الزامی بود، با توجه به شرایط بازار سرمایه تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
کاری کردن مردم با 30-40 درصد ضرر از بورس فرار کردن ... حتی بازم اونا برنده شدن ... نصف پولشون رو بردن بازار های دیگه و پولشون برگشت ... اونایی که سه سال تو بورس سهامداری کردن هم خواب پول داشتن . هم سود بانک و طلا رو از دست دادن . هم پول خودشون نصف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
امروز صندوقها دست به یکی شدند و در تقابل بازار بورس و دولت منفی سازی کردند
طلایبها یه تلنگری باید بخورند
بعضا کارگزاری ها به تاکید خودشون در کلاسهای آموزش در تقابل و جهت مخالف دولت عمل می‌کنند،
دولت وسازمان بورس مواظبت کنند،
کارگزاری ها محدود شوند
آخرین اخبار