کمک به کاهش بار روانی هیجانات منفی با لغو عرضه اولیه‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: لغو عرضه اولیه‌ها کمک به کاهش بار روانی هیجانات منفی خواهد کرد، اما باید به دنبال درمان حال بازار باشیم.

اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز صبح شاهد دو تصمیم در رابطه با بازار بودیم. یکی بحث لغو عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانویه جهت حمایت از بازار و دیگری ارسال سفارش فروش توسط بازارگردان‌ها که تا پیش از این الزامی بود، با توجه به شرایط بازار سرمایه تا اطلاع ثانوی لغو شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: این تصمیمات می‌تواند به عنوان مُسکن تا حدی بار روانی هیجانات منفی را کاهش دهد، اما برای حال بازار سرمایه باید به دنبال درمان قطعی بود تمامی مشکلات سبب شده که اعتماد به بازار سرمایه سلب شود و تا زمانی که این اعتماد احیا نشود شرایط همین خواهد بود البته که نباید از تصمیمات آسیب زننده به این اعتماد به راحتی چشم پوشی کرد.

او افزود: بازار در حال حاضر در شرایط ارزندگی مناسبی قرار دارد که این بی اعتمادی سبب نادیده گرفته شدن این ارزندگی شده است. بر این اساس شایسته است که برای التیام حال بازار تصمیمات عمیق و کارا گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار