درخواست مقام آمریکایی برای کمک مالی به اوکراین بجای اعزام سرباز

یکی از مقامات سابق آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر این کشور به اوکراین کمک مال کند دیگر نیاز نیست به آنجا سرباز اعزام کند.

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت که واشنگتن باید بسته کمکی جدیدی را برای اوکراین تصویب کند تا از اعزام نیرو‌های خود اجتناب شود.

هیلی در مصاحبه‌ای به ای بی سی گفت: اوکراین درخواست نیرو نمی‌کند، بلکه فقط برای پیروزی در این درگیری درخواست تجهیزات و مهمات می‌کند. آن‌ها قدرت جنگی زیادی دارند و ما باید آنچه را که نیاز دارند به آن‌ها بدهیم. ما می‌توانیم از اعزام نیرو به آنجا اجتناب کنیم.

 او توضیح داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید اهمیت حمایت مالی از کی‌یف را برای آمریکایی‌ها توضیح دهد. هیلی در پایان گفت: کنگره در حال شکست است، زیرا آن‌ها می‌گویند شما باید بین اوکراین، اسرائیل و امنیت مرزی یکی را انتخاب کنید. آن‌ها به مردم آمریکا دروغ می‌گویند. این یک فرض غلط است. ما می‌توانیم هر دو را انجام دهیم. 

فدرال رزرو به رهبری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکو، به دنبال کمک ۱۰۶ میلیارد دلاری برای ارائه کمک به رژیم صهیونیستی و اوکراین و همچنین مقابله با چین و روسیه در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. این درخواست حدود ۴ ماه پیش به کنگره ارسال شد اما به دلیل اختلاف نظر بین جمهوریخواهان هنوز سرنوشت آن مشخص نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار