افتتاح طرح ۱۴۰ هکتاری اقتصاد مردمی در شهرستان قصرشیرین

همزمان با ۱۴ طرح اجرایی گروه اقتصادی مردمی در ۱۲ استان کشور امروز ۲۹ بهمن‌ماه، یک طرح ۱۴۰ هکتاری اقتصاد مردمی در شهرستان قصرشیرین افتتاح شد.

همزمان با ۱۴ طرح اجرایی گروه اقتصادی مردمی در ۱۲ استان کشور امروز ۲۹ بهمن‌ماه یک طرح ۱۴۰ هکتاری اقتصاد مردمی در شهرستان قصرشیرین با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

طرح مردمی کردن اقتصاد با حمایت دولت در راستای افزایش مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی همچون تولیدات گلخانه‌ای، پرورش استخر ماهی، دامداری، دامپروری، زنبورداری و... با هدف بن بست‌شکنی اقتصادی در کشور اجرا می‌شود.

قنبری جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در آئین افتتاح این طرح‌ها با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۹۵۰ هزار هکتار زمین زراعی قابل کشت است که سالانه با تولید حدود ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور رتبه اول را در محصولات نخود و جو، رتبه دوم را در ذرت دانه‌ای و آفتابگردان و رتبه سوم چغندرقند را دارد.

وی به طرح افتتاح شده در قصرشیرین اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان یک نمونه موفق با کشت ۱۴۰ هکتار، تا سال آینده تا سطح ۵۰۰ هکتار افزایش داده می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به مزیت‌های این طرح، گفت: این طرح در مسیر طرح گرمسیری قرار دارد و ان‌شاء‌الله با افزایش بستر‌ها در بخش دام سبک و پرورش ماهی‌های گرم آبی می‌توان قطب تولیدات این محصولات شود.

وی استفاده از ظرفیت بازارچه مرزی قصرشیرین را جهت صادرات بستر خوبی دانست و گفت: هدف این طرح‌های گروه اقتصاد مردمی رفع مسائل گلوگاهی، افزایش بهره‌وری حداکثری و پایدار‌سازی مشاغل خرد و خانگی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.