سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۳۵ میلیارد تومانی در حوزه آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آبفای استان خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۳۵ میلیارد تومانی در حوزه آب و فاضلاب استان از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

 دوستی مدیرعامل شرکت آبفای استان خراسان جنوبی گفت: یک‌هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان از مرداد ۱۴۰۰ تا بهمن ۱۴۰۲ در حوزه آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی هزینه شده است.

وی از حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه در طبس به همراه ۱۳ کیلومتر خط انتقال و اجرای ۳۳ کیلومتر خط انتقال مجتمع کویر شهرستان طبس، احیاء ۱ حلقه چاه و حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه دیگر به همراه ۲ کیلومتر خط انتقال در شهر نهبندان، حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه در دشت حسین آباد، اجرای ۴ کیلومتر خط جمع آوری، اصلاح ۱۱ کیلومتر خط انتقال و احداث ۳۰۰۰ مترمکعب مخزن به همراه خط انتقال برق در این شهرستان خبر داد و گفت: تجهیز ۲ حلقه چاه با ۴ کیلومتر خط انتقال در قائنات، احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در بیرجند به همراه اصلاح ۹ کیلومتر خط انتقال ۵۰۰ میلیمتر دشت رکات، احداث مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی گزیک در شهرستان درمیان، اصلاح و بازسازی ۳ کیلومتر خط انتقال در شهر خوسف، احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی در ماژان و هم چنین مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی در باغستان فردوس از مهمترین پروژه‌های انجام شده دولت سیزدهم در استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان خراسان جنوبی بیان کرد: خرید و راه‌اندازی ۷ دستگاه مولد برق اضطراری به ظرفیت ۱.۴ مگاوات و خرید و تجهیز ۸ دستگاه تانکر آبرسانی از دیگر خدمات دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی است که برای همه این پروژه‌ها بیش از ۳۶۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

دوستی، تصویب طرح فاضلاب خوسف با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان را از پروژه‌های شاخص این شرکت در این دولت بر شمرد که در دهه فجر امسال فاز اول آن با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان شروع و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، ظرف ۴ سال بصورت کامل عملیاتی خواهد شد.

وی ۵۹ کیلومتر توسعه شبکه آب را در ۲۲ سایت و ۶ کیلومتر را در دو سایت ۴۵۰ و ۲۷ هکتاری بیرجند را در حال انجام دانست که یک هزار و ۳۳۵ انشعاب آب تاکنون نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان خراسان جنوبی، اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل بخش آب در سایت‌های مسکن ملی را ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در بخش فاضلاب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دانست که ۳۱ هزار و ۶۰۰ واحد را تحت پوشش، قرار خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.