مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی؛

هدر رفت واقعی آب در خراسان جنوبی ۲۵ درصد است

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: هدررفت واقعی آب از شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب خراسان جنوبی ۲۵ درصد است.

 دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: در دهه فجر سال جاری کلنگ زنی ۲۳ پروژه به ارزش ۸۵۵ میلیارد تومان را در حوزه آبفای خراسان جنوبی را داریم.

او با بیان اینکه همچنین در دهه فجر ۳۵ پروژه به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان در بخش آب و یک پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در بخش فاضلاب به بهره برداری می‌رسد، افزود: فاضلاب خوسف یکی از مهمترین مطالبات مردم است که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

دوستیبیان کرد: این پروژه شامل ۳ کیلومتر خط انتقال، ۷۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب می‌باشد که در بخش اول آن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به این موضوع که با توجه به خشکسالی ۱۶ پروژه تنش آبی در استان در دستور کار و اجرا قرار دارد، یادآور شد: پیش بینی می‌شود شهر‌های بیرجند، طبس، نهبندان، قاین و شوسف و آرین شهر دارای تنش آبی باشند که مدیریت مصرف و برنامه ریزی صحیح قابل رفع است.

او عنوان کرد: شناسایی انشعابات غیرمجاز، قطع انشعابات فضای سبز شهرداری‌ها، احداث مخازن و تکمیل پروژه‌های اضطراری تنش آبی از جمله این برنامه‌ها است که با اجرای آن امیدواریم سال آینده با مشکل رو به رو نشویم.

دوستی با بیان اینکه هدررفت واقعی آب از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب خراسان جنوبی ۲۵ درصد است، افزود: در بخش آبرسانی سیار از هزار و ۷۸۰ روستای خراسان جنوبی ۴۰۰ روستا در پیک مصرف از خدمات آبرسانی سیار استفاده می‌کنند که این میزان شامل ۹ درصد از روستا‌های استان می‌شود.

برچسب ها: هدر رفت آب ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.