توجه ویژه مفتی عمان به غزه و اظهارات سخنگوی گردان‌های القسام

مفتی عمان برخلاف بسیاری از همتایان خود، به شدت حامی فلسطین و ساکنان رنجدیده غزه است.

«احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان از شخصیت‌هایی است که به شدت حامی غزه و فلسطین است و از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، حمایت همه جانبه‌ای از مردم بی گناه فلسطین به عمل آورده است.

به نقل از رای الیوم، وی در ویدئویی منتشر شده با تمایل و اشتیاق فراوان در حال گوش دادن به سخنان «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است.

این صحنه نشان دهنده و تاکیدی بر حمایت احمد بن حمد الخلیلی و کشورش از فلسطین و مقاومت آن و حمایت رسانه‌ای و سیاسی از غزه است.

در این فایل ویدئویی مفتی عمان در میان دیگر علمای سلطان نشین عمان به سخنان ابوعبیده در روز جمعه گوش می‌دهد.

این در حالی است که چند روز قبل نیز شیخ الحمد الخلیلی با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به رفح که شماری شهید و زخمی بر جای گذاشت، گفت: با برادرانمان در رفح به خاطر مصیبت‌های بزرگ ابراز همدردی می‌کنیم.

مفتی عمان اضافه کرد: تعجب ما از کشور‌های همسایه است که چگونه در قبال این جنایت سکوت کرده و برای یاری مظلومان به پا نمی‌خیزند؟!

مفتی سلطان نشین عمان دفاع جانانه‌ای از فلسطین و مقاومت انجام داده است.

وی پیشتر هم گفته بود: وضعیت در فلسطین اشغالی وخیم شده و ظلم هم به بیشترین میزان خود رسیده است. در حالی که ملت مظلوم و مبارز فلسطین از گرسنگی در رنج هستند، خویشاوندان آنان به دشمن کمک می‌کنند و راه ترانزیت کالا‌ها به دشمن را میسر می‌سازند.

شیخ الحمد الخلیلی افزود: بی تردید بهایی که غزه عزتمند و ملت قهرمان فلسطین همگی پرداختند، سنگین است و آن حوادثی که برای آنها، خانواده و مال و دارایی آن‌ها روی داد، برای ما نیز گران آمد، اما این سنت الهی در مورد بندگانش است که آن بهای پیروزی عزتمند است. ملت عزیزی که در میدان حضور دارد، یک سر سوزنی نباید از موضع استوار و پولادین خود پا پس بکشد، بلکه باید در راه پیروزی پیش رود.

منبع: ایرنا

برچسب ها: نوار غزه ، مفتی عمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار