حمایت گروه هفت از راه حل دو دولتی و تعلیق جنگ در غزه

وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که اعضای گروه هفت از تشکیل کشور فلسطینی حمایت می‌کنند و روند آن باید با تعلیق درگیری‌ها در غزه آغاز شود.

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا در کنفرانس امنیتی مونیخ به نمایندگی از دیگر اعضای گروه هفت گفت که این گروه سندی در خصوص بحران کنونی در غزه تهیه کرده و خواستار رسیدن به هدف دو دولتی از طریق قطع درگیری کنونی است. به گفته او، این سند همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط اسرای اسرائیلی شده و به جمعیت فلسطینی‌هایی که نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، امداد رسانی خواهد کرد. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه ایتالیا همچنین مدعی شد جنبش حماس یک گروه تروریستی است و در عین حال حمایت خود را از تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اعلام کرد.

به گفته او، وزرای خارجه گروه هفت خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به بحران فاجعه بار انسانی در غزه و به ویژه مردم ساکن در شهر جنوبی «رفح» هستند.

پیش از وزیر خارجه ایتالیا، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز نسبت به عواقب حمله به شهر پر جمعیت رفح که آوارگان بسیاری در آن ساکن هستند، هشدار داده بود. 

رژیم صهیونیستی زمان حمله زمینی به این شهر را اعلام نکرده، اما با توجه به تراکم بالای جمعیت آن، پیش‌بینی می‌شود در صورت حمله فاجعه انسانی غزه بسیار گسترده‌تر از شکل کنونی آن شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
فکر خوبیه
آخرین اخبار