افزایش ۲۶ درصدی کشف سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

در ۹ ماهه امسال ۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۶ درصدی کشفیات سوخت قاچاق را نشان می‌دهد.

گلچین دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در ۹ ماهه امسال یعنی از ابتدای سال تا پایان آذر، ۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق در ۳۱ طرح سراسری و منطقه‌ای کشف کردیم که این آمار نشان دهنده افزایش ۲۶ درصدی کشفیات سوخت قاچاق نسبت به مدت مشابه پارسال است.

او افزود: سوخت رتبه اول قاچاق در استان را دارد و تمام تلاش‌ها در این زمینه است که زنجیره نظارت هوشمندسازی شود و در این زمینه قرار نیست برای کشاورزان و صنعتگران در تأمین سوخت مورد نیازشان مشکلی ایجاد شود فقط سهمیه‌بندی سوخت انجام شده و حتی در بعضی موارد سهمیه فرد بیشتر از مقدار سوختی که قبلاً دریافت می‌کرده شده است.

گلچین بیان کرد: از ابتدای سال به سمت هوشمندسازی زنجیره‌های انتقال رفتیم و از نصب جی پی اس استفاده کردیم تا به طور دقیق‌تر در بحث سهمیه‌بندی و جلوگیری از قاچاق اقدام کنیم.


بیشتر بخوانید


دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از سوخت، دارو فراوانی بیشتری در استان در زمینه قاچاق دارد که در حوزه بهداشت و سلامت جامعه بسیار مهم است و سلامت افراد را هم به خطر می‌اندازد؛ به همین دلیل حساسیت زیادی روی این موضوع با همکاری دستگاه‌های دیگر برای جلوگیری از قاچاق وجود دارد.

او عنوان کرد: بعد از دارو، طیور، البسه، لوازم خانگی و دام سبک و سنگین فراوانی قاچاق را در استان دارند که با افزایش کشفیات در این موارد هم روبرو بوده ایم و تمام تلاشمان این است که با انرژی و ظرفیت بیشتری نسبت به جلوگیری از قاچاق این اقلام عمل کنیم که ورود به این مسئله با برنامه‌ریزی هدفمند و موثر در دستور کار است و همه اقدامات و تلاش‌ها در جهت دسترسی آسان و عادلانه مردم به اقلام و کالا‌ها و سوخت است.

گلچین تصریح کرد: کارگروه فرهنگی و عملیات نیز پای کار است و با توجه به گستردگی استان‌ و همجواری با سیستان و بلوچستان و افغانستان، بحث قاچاق در آن به عنوان یک استان گذر انجام می‌شود که در تلاشیم تا علاوه بر اقدامات پیشگیرانه و کشفیات قاچاق، با همکاری با استان‌های مبدأ بتوانیم از ابتدای مسیر جلوی قاچاق را بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار