آیت الله اعرافی:

تک تک آرای مردم اقتدار کشور را افزایش می‌دهد

خطیب جمعه قم با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: تک تک آرای مردم به اقتدار ایران می‌افزاید و برای محور مقاومت امیدبخش خواهد بود.

آیت الله اعرافی امام جمعه قم با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: از ملت هوشیار و بصیر و بیدار که حضور چشمگر و خیره کننده‌ای در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی داشتند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: این حضور نشان داد نسل امروز هم همچنان می‌دانند که انقلاب اسلامی چه پدیده بزرگی بود و چه عظمتی برای ما به ارمغان آورد و کشور را از وابستگی به استکبار رهایی بخشید.

خطیب نماز جمعه همچنین مردم قم را پیشگام در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز هم مردم قم پیشگام، بیدار، بصیر است و حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه‌ای از این بیداری بود و جای قدردانی دارد.

آیت الله اعرافی پیام این حضور برای دشمنان را روشن توصیف کرد و خطاب به آن‌ها گفت: به برخی علائم گمراه کننده توجه نکنید، گوهر انقلاب اسلامی هنوز درخشان است.

وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل بدانند که نباید اسیر معادلات غلط شوند چرا که این ۲۲ بهمن همان شکوه سال ۵۷ را دارد و این مقاومت امروز در محور مقاومت متجلی است و ملت ایران بیدار است و در برابر شما ایستادگی می‌کند و پیروز خواهد شد.

خطیب نماز جمعه قم افزود: پیام این حضور برای مسئولان هم آن است که بر همت و تلاش خود بیافزایند و گره از کار و معیشت مردم باز کنند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: کشور نیازمند یک مشارکت خوب و چشم گیر است چرا که انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و نباید کسی خود را فریب دهد و تحت تاثیر حرف‌های ناصواب قرار گیرد.

وی به نقش موثر مجلس شورای اسلامی در کشور اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی با نقش قانون گذاری بسیار نقش تاثیرگذاری دارد پس هیچ شبهه‌ای نباید ذهن‌ها را از انتخابات مجلس و اهمیت آن منحرف کند.

امام جمعه قم تاکید کرد: هرکس که به اقتدار و عظمت ایران می‌اندیشد وظیفه دارد در انتخابات شرکت کند و کسانی که دل در گرو سربلندی ایران دارند باید مبین و مبلغ باشند و دستاورد‌های انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین و جامعه را دلگرم کنند.

وی افزود: همه وظیفه دارند جامعه را به سمت مشارکت موثر رهنمون کنند و در این راه هیچ عذری مقبول نیست، چرا که یک رای شما به اقتدار ایران و امیدبخش محور مقاومت است.

خطیب نماز جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود بر ارتقای وضعیت فرهنگی شهر قم تاکید کرد و گفت: چه شهروندان و چه مسئولان همه وظیفه دارند و همه هم قصور و تقصیر دارند.

امام جمعه قم افزود: اکنون ما با آسیب‌های ولو کم مواجه هستیم و وظیفه داریم با روش‌های درست و دلسوزانه جایگاه فرهنگی قم را ارتقا دهیم چرا که قم همواره منشاء معارف الهی بوده است و باید نماد فرهنگ ناب اسلامی باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه باید شاخص‌های اسلامی و انقلابی معنوی و اهل بیتی در شهر قم جلوه گر باشد، افزود: بار‌ها تذکر داده شده که چیدمان شهری قم باید با محور حرم و جمکران و اینکه این شهر خاستگاه انقلاب اسلامی است رقم بخورد.

وی برپایی جشن نیمه شعبان را یک اتفاق بزرگ و نشانه فرهنگ معنویت عنوان و تصریح کرد: امیدواریم امسال هم شاهد این شکوه و سیل عاشقان باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار