۸۸۹ هنر کارت در خراسان شمالی صادر شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۸۸۹ هنر کارت برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران فعال از ابتدای سال تاکنون در استان صادر شده است.

مسعود مرواری گفت: سال گذشته ۸۱۶ هنرمند و در سال ۱۴۰۰ نیز ۸۰۶ هنرمند استان دارای هنر کارت بودند که امسال صدور هنرکارت نسبت به ۲ سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: ۵۱۴ نفر از هنرمندان استان نیز امسال زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که این شاخص نسبت به ۲ سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.
مرواری ادامه داد: عضویت در صندوق هنر و بهره مندی از بیمه کم‌ترین کاری است که می‌توان برای این قشر انجام داد و در این زمینه باید ورود جدی داشته باشیم.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: اکنون ۵۰۸ پرونده مربوط به هنرکارت در فهرست به روزرسانی اطلاعات در راستای تمدید مجدد در صندوق اعتباری هنر در دست اقدام است.

مرواری بر ضرورت پایش اعضای صندوق اعتباری هنر و ساماندهی پرونده‌های هنری، شناسایی و معرفی آن‌ها به صندوق هنر تاکید کرد و از روسای ادارات خواست تا با هنرمندان همکاری کنند.
اهالی هنر تا ۱۰ اسفند ماه فرصت تکمیل پرونده‌های خود را دارند.
صندوق بیمه هنرمندان در قالب بیمه تامین اجتماعی، تکمیلی، کمک مستمری، طرح تکریم تسهیلات رفاهی و وام قرض‌الحسنه به اعضای خود خدمت ارایه می‌کند.
هر هنرمندی که شرایط بیمه شدن را داشته باشد این امکان برای او فراهم است تا از خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر برخوردار شود.

برچسب ها: کارت هنر ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.