هشدار قرمز هواشناسی و تدابیر کشاورزان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار قرمز هواشناسی برای بارش‌های پیش رو، از کشاورزان استان خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت بعمل آورند.

علی چاله چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی استان، گفت : بر اساس اعلام هواشناسی از بامداد امروز (پنجشنبه، ۲۶ بهمن) تا اواسط روز شنبه شاهد بارشی سنگین در استان با میانگین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیمتر خواهیم بود، لذا ضرورت دارد کشاورزان استان در این خصوص تدابیر لازم را بکار گیرند.

 چاله چاله با تاکید بر بکارگیری اقدامات حفاظتی از اماکن نگهداری دام‌ها افزود: ضرورت دارد دامداران از خروج دام‌های خود از اماکن نگهداری دام‌ها و انتقال دام‌ها به مراتع وکوهپایه‌ها خودداری کنند.

وی از کشاورزان استان درخواست کرد با توجه به شرایط آب و هوایی، عملیات سم پاشی علیه علف‌های هرز و آفات را در روز‌های پیش رو انجام ندهند و این کار را در شرایط آب و هوایی مناسب تری انجام دهند.

وی سپس ضمن توصیه به بهره برداران جهت مراقبت از تاسیسات گلخانه‌ای و دامداری‌ها و مرغداری‌ها، گفت: از کندوداران استان نیز درخواست داریم کندو‌های خود را به اماکن مناسب انتقال دهند.

چاله چاله از کشاورزان استان خواست ضمن بازدید از کانال‌ها و جوی‌های انتقال آب، نسبت به پاکسازی مسیر جوی‌ها و کانال‌های منتهی به اراضی کشاورزی و باغی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.