برگزاری نشست نقش داوری حرفه‌ای در نظام حقوقی و قضایی در تبریز

نشست یک روزه نقش داوری حرفه‌ای در نظام حقوقی و قضایی در تبریز برگزار شد.

در نشست یک روزه نقش داوری حرفه‌ای در نظام حقوقی و قضایی که با حضور جمعی از وکلا، اساتید حقوق دانشگاه‌ها و داوران قضایی فعال در استان آذربایجان شرقی ترتیب یافت بر تخصصی بودن کار داوری، حمایت از داوران باسابقه و کاربلد، برخورد قاطع با افراد فاقد صلاحیت در این حوزه، ساماندهی نظام داوری و جلوگیری از سواستفاده‌های موجود در این زمینه تاکید و چالش‌های فراروی داوری حرفه‌ای بررسی شد.

معرفی داوری و تثبیت جایگاه داوری در بین مردم، استفاده حداکثری از ظرفیت داوران و موسسات داوری در کار قضاوت، کاهش پرونده‌های ورودی به تشکیلات قضایی، احقاق حق مردم با هزینه کمتر و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی از اهداف این نشست اعلام شده است.

قربانی سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان آذربایجان شرقی در این نشست داوران حرفه‌ای را نخبگان حقوقی دانست و با اشاره به صدور ۲۰ پروانه داوری در استان گفت: تا پایان امسال حدود ۱۲۰ داور حرفه‌ای فعالیت خود را در استان آغاز خواهند کرد.

داوران حرفه‌ افرادی از جامعه حقوقی و فقهی هستند که با اخذ مجوز و پروانه از قوه قضائیه بخشی از بار حقوقی و قضایی و حل اختلافات مردم را بر عهده می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار