وضعیت نابه سامان مرز باشماق مریوان + فیلم

مرز باشماق مریوان این روزها در وضعیت نابه سامانی قرار دارد که برازنده یک مرز بین المللی نیست.

مرز باشماق مریوان که جزو مرزهای بین المللی کشور به شمار می رود و سالانه ارزآوری بسیاری برای استان کردستان و کشور دارد، این روزها در وضعیت نابه سامانی قرار دارد.

وضعیت اسفناک جاده ی ورودی و خروجی مرز با چاله های عمیق، گلایه مندی راننده ها را در پی داشته و موجب خرابی بارهای ترانزیتی و متضرر شدن رانندگان شده است و علاوه بر آن چهره ای زشتی ایجاده کرده که برازنده یک مرز بین المللی نیست.

اخیرا نیز فیلمی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که حاکی از وضعیت بد آسفالت و نظافت در مرز باشماق مریوان دارد.

با وجود اینکه باشماق مرز رسمی است ولی از زیرساخت های لازم برخوردار نیست و همواره فعالان تجاری و مسافران، نسبت به نبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این مرز ابراز نگرانی می کنند.

مرز باشماق مریوان ظرفیت ۲۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری را دارد و چند سالی است که طرح ساماندهی مرز باشماق مصوب شده اما روند اجرای آن بسیار کند پیش رفته و کار در خور توجهی انجام نگرفته است.

مرز باشماق مریوان از دو سال گذشته به عنوان یکی از مرزهای تردد زائران اربعین انتخاب شد و اهمیت اجرای طرح ساماندهی این مرز هم بیش از گذشته شده و می طلبد مسئولان توجه ویژه ای به اجرای طرح ساماندهی این مرز داشته باشند.

بدون شک با اجرای طرح ساماندهی مرز بین المللی باشماق مریوان انجام رویه های تجاری و تردد مسافران بهبود می یابد و منجر به افزایش درآمد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.