اجرای ۳۰۰ طرح اشتغال‌زا توسط بنیاد برکت در شهرستان بیله‌سوار

فرماندار بیله‌سوار مغان از شناسایی و حمایت از ۳۰۰ طرح اشتغال زا در این شهرستان با ظرفیت ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بنیاد برکت خبر داد.

صاحبعلی اصغری گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم بنیاد برکت در ۴۲ روستا ۴۲۰ طرح اشتغال‌زا با پرداخت ۳۱۰ میلیارد ریال اجرا کرده است.

فرماندار بیله‌سوار مغان ساخت مدارس در برخی روستاهای محروم ، بازسازی مسجد ، راه‌اندازی کتابخانه روستایی ، کمک به سیل‌زدگان ، توزیع بسته‌های معیشتی و لوازم خانگی و اهدای لوازم تحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت را از جمله اقدامات بنیاد برکت در این شهرستان ذکر کرد.

به گفته او، در این مدت ۳۱ طرح از محل صندوق خرد محلی به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال اجرا شده و ۲۱ تفاهم‌نامه نظام وظیفه در قالب طرح سرباز ماهر با پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات منعقد شده است.

اصغری امسال به تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال این شهرستان اشاره کرد و گفت: از یک هزار و ۲۴۶ مورد تعهد اشتغال تمام فرصت‌های شغلی ایجاد شده و دستگاه‌های اجرایی هم‌اکنون ۱۰۰ درصد از تعهد رصد اشتغال را محقق کردند.

رئیس کارگروه اشتغال بیله‌سوار افزود: در زمینه مشاغل خانگی نیز ۱۴۵ میلیارد ریال تعهد و سهمیه این شهرستان بود که حدود ۱۱۱ میلیارد ریال آن از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

او با قدردانی از تعامل دستگاه‌های اجرایی دارای اعتبار اشتغال و بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات، بر تعامل و تلاش هرچه بیشتر اعضای کارگروه در فرصت باقیمانده تا پایان سال تاکید کرد تا اعتبار شهرستان در حوزه اشتغال به صورت کامل جذب شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.