فعالیت ۱۰۱ مرکز فعال درمان سوء مصرف مواد در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از فعالیت ۱۰۱ مرکزفعال درمان سوء مصرف مواد مخدر در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای درمان افراد دارای سو مصرف مواد مخدر ۱۰۱ مرکز شامل ۹۰ مرکز خصوصی که ۹ مرکز به صورت دو شیفت فعالیت دارند، ۳ مرکز دولتی و ۶ مرکز کاهش آسیب در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در این مراکز تیمی متشکل از پزشک، روانشناس و پرستار حضور دارند و درمان‌های دارویی و روانشناختی در این مراکز صورت می‌پذیرد.

وی درخصوص فعالیت مراکز دولتی سوء مصرف مواد نیز گفت: فرد می‌تواند با مراجعه به این مراکز نسبت به پذیرش و طی نمودن روند درمان خود اقدام کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴۰۰ نفر به بیمارستان تخصصی بهاران زاهدان مراجعه و پذیرش شده اند.

 مومنی گفت: اعتیاد معضلی است که جوامع بشری به صورت‌های گوناگون با آن درگیر بوده اند و بسیاری از روانشناسان محقق در زمینه اعتیاد، پایه و اساس آن را ریشه در روان و اندیشه‌ی بشریت و خلأ‌های آن می‌دانند.

  علیرضا سندگل مسئول اداره سلامت روان واعتیاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: دارو‌هایی که در این مراکز به افراد دارای سوء مصرف مواد مخدر ارائه می‌شود کاملا ایمن و بی خطر است.

وی همچنین از نظارت‌های منسجم و جدی بر فعالیت این مراکز خبر داد و گفت: بازدید‌های منسجم و سرزده و همچنین طبق شکایات مردمی از مراکز ارائه دهنده خدمات درمان ترک اعتیاد و کاهش مصرف صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.